راهکاری برای رفع خشکی دهان و گلوی افراد روزه‌دار

فارس نوشت: مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: افراد روزه‌دار برای رفع خشکی دهان و گلو در طی روز، باید در وعده سحر سبزی، میوه و سالاد مصرف کنند تا تشنگی و خشکی دهان و گلویشان کمتر شود.

 زهرا عبداللهی، مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت: برای اینکه در طول روز افراد روزه‌دار دچار خشکی گلو نشوند نباید در وعده سحری غذاهایی که خشک، پُر پروتئین، چرب ، سرخ شده و پر ادویه هستند را بخورند، حتی از نوشیدنی‌ها و موادی که خیلی شیرین هستند استفاده نشود.

وی گفت: برای رفع خشکی دهان و گلو در طی روز، باید در وعده سحر حتما سبزی، میوه و سالاد مصرف شود چون این مواد دارای آب هستند و در طول روز به دلیل تامین آب موردنیاز بدن کمک می‌کند تا تشنگی و خشکی دهان و گلو کمتر شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مصرف مولتی ویتامین در ماه رمضان ضروری است گفت: اگر در وعده سحر تا افطار اصول تغذیه ای صحیح رعایت شود و تمام گروه‌های غذایی در حد تعادل و متنوع مصرف شود، نیازی به مولتی ویتامین ها نیست.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: سحری و افطاری که مجموعه‌ای از ‌گروه‌های غذایی مختلف باشد مفید است، یعنی از گروه نان و غلات ترجیحا سبوس دار، سبزیجات، لبنیات و منابع پروتئینی و... در هر دو وعده بطور متنوع باید وجود داشته باشد.

عبداللهی عنوان کرد: وعده سحری باید از افطار کاملتر باشد، درواقع روزه داران بابد همان وعده ای را قبل از ماه مبارک رمضان به عنوان وعده ناهار میل می‌کردند را در سحر میل کنند چرا که وعده سحری در طول روز انرژی مورد نیاز بدن تامین را تامین می‌کند ، اما افطار باید سبک باشد و با مایعات گرم شروع شود و غذاهای آبکی و سهل‌الهضم مصرف شود، حدود ٤٥ دقیقه تا ۱ ساعت بعد از افطار، روزه داران می‌توانند وعده شام را میل کنند.

عبداللهی در پایان به افراد روزه دار توصیه کرد: وعده افطار خود را حتما با آب گرم ، چای یا مایعات گرم به همراه چند خرما آغاز کنند.

۲۳۵۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =