سازمان بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر آغاز به‌کار کرد

سازمان بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با معرفی سرگرد رضا حیدری‌راد به عنوان مسئول این سازمان، فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر؛ در آیینی صبح امروز با حضور مسئولان فعالیت سازمان بسیج عشایر استان بوشهر آغاز شد.

در این مراسم سرگرد رضا حیدری‌راد به عنوان مسئول سازمان بسیج عشایر سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر معرفی شد.

مسئول سازمان بسیج عشایر استان بوشهر در این آیین  با بیان اینکه عشایر این استان از همان روزهای  نخست پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن نیز با آغاز جنگ تحمیلی با عضویت در گروه‌های مردمی به کمک انقلاب و نظام اسلامی برخواست اظهار داشت: در این راستا با توجه به نبود قشر بسیج عشایری در استان بوشهر، این عشایر بر حسب مناطق ییلاقی خود اقدام به عضویت در سپاه‌های عشایری استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان می‌کردند که این عضویت تاکنون ادامه دارد.

سرگرد رضا حیدری‌راد بیان کرد: با توجه به جمعیت زیاد عشایر در استان بوشهر و نبود قشر بسیج عشایری در این استان، بر آن شدیم تا سازمان بسیج عشایری استان را راه‌اندازی کنیم که بر همین اساس و با پیگیری‌هایی که انجام شد در اسفند سال گذشته مجوز تأسیس این سازمانصادر شد.

وی افزود: فعالیت سازمان بسیج عشایر استان بوشهر با سازماندهی و ایجاد پایگاه‌ها و حوزه‌های بسیج عشایری در تمام شهرستان‌های استان آغاز شده است که در ادامه برنامه‌های مختلفی ویژه این قشر برنامه‌ریزی و در رده‌های عشایری اجرا می‌شود.

مسئول بسیج عشایر استان بوشهر نقش عشایر استان بوشهر را در تأمین امنیت پایدار در این استان بی بدیل توصیف و تصریح کرد: عشایر استان بوشهر با توجه به حضور در مراتع و کوهستان‌های صعب العبور و مرتفع و مجهز به سلاح‌های تدافعی نقش بی‌بدیلی در پدافند غیر عامل و ایجاد امنیت پایدار در استان ایفا می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1384433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =