خدمات کمیته امداد بلندمدت نیست

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: خدمات درازمدت به مددجویانی ارائه می‌شود که به هیچ وجه فرآیند توانمند سازی برای آنان قابل اجرا نباشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست با سیاهکلی مردادی نماینده منتخب مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیته امداد امام (ره) خدمات مختلفی را به نیازمندان ارائه می کند و تلاش می کنیم تا این خدمات با پیوست فرهنگی باشد. 
او ادامه داد: دارا بودن پیوست فرهنگی در کارها به این معناست که استفاده از فرهنگ ناب اسلامی رویکرد محوری خدمات امداد است همچنین همت ما بر افزایش رعایت شاخص ها و موازین فرهنگی و شرعی در اجرای برنامه های مختلف است.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: نمونه پیوست فرهنگی در اشتغال زنان سرپرست خانوار است بدین معنا که باید اشتغالی برای این دسته از مددجویان ایجاد شود که ضمن تأمین درآمد برای آنها، شأن سرپرستی خانواده و لزوم رعایت اصل حضور بیشتر زنان سرپرست خانوار در خانه رعایت شود از این رو مشاغل خانگی خاص را برای این عده از مددجویان تعریف کرده ایم.
او افزود: کمیته امداد یک نهاد حمایتی است ولی قرار نیست کسی خدمت درازمدت و دائمی از کمیته امداد بگیرد بلکه براساس سیاست های توانمندسازی این نهاد، خدمات درازمدت به مددجویانی ارائه می شود که  به هیچ وجه فرآیند توانمند سازی برای آنان قابل اجرا نباشد.
حق گویان خاطرنشان کرد: نگاه امداد به مددجو، نگاه به کسانی است که زمینه رشد و تعالی دارند ولی به دلیل شرایط مختلف نتوانسته اند استعدادهای خود را بروز دهند و از آن در جامعه استفاده کنند از این رو برای افراد در جریان توانمندسازی برنامه داریم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به لزوم تمرکز گرایی در ارائه خدمات به نیازمندان و محرومان تأکیدکرد: دستگاههای مختلف اجرایی و اقشار مردم در مقاطع مختلف در عرصه نیکوکاری حاضر می شوند و حضور کمیته امداد در این عرصه مستمر است. 

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: در واقع کمیته امداد کارش مددکاری است و امروز به واسطه موضوع بیماری کرونا وارد این عرصه نشده ایم بلکه به طور مستمر در این حوزه تلاش می کنیم و کارشناسان این نهاد از تجربه لازم برای شناخت نیازمندان واقعی و همچنین اشراف لازم برای شناسایی کمبودهای آنان برخوردارند.
وی تصریح کرد: دیدگاه ما بر تمرکز در ارائه امدادرسانی به نیازمندان است تا بتوانیم بستر انفاق عادلانه را فراهم کنیم لذا آمادگی داریم در تعامل با گروه های جهادی و فعالان عرصه خدمت به نیازمندان، اطلاعات نیازمندان را مورد پایش قرار دهیم تا خدمت رسانی به نیازمندان با مواسات، برابری و تدبیر انجام شود.
حق گویان گفت: مددکاران این نهاد با داشتن توان علمی و تجربه عملی به بررسی وضعیت مددجویان پرداخته اند در نتیجه به لحاظ توانایی و ظرفیت ها شرایط ۳۱ هزار خانوار مددجوی تحت حمایت را مورد ارزیابی قرار داده ایم.
وی عنوان کرد: کار امدادرسانی به نیازمندان ساده و آسان نیست بلکه لازم است ضمن تفکیک نیازها و آماده کردن بسترهای ارائه خدمت متناسب با آن، تمهیدات فرهنگی، اجتماعی و شرعی را نیز در ارائه خدمت به مددجویان را اجرایی کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: مدیریت کمیته امداد امام خمینی (ره) تنها مبتنی بر کمیت خدمت نیست بلکه برنامه ریزی این نهاد بر ارائه خدمت به مددجویان با هدف ارتقای همزمان سطح کمی و کیفی خدمات و کرامت بخشی به مددجویان است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1385654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =