تاکنون در خصوص بازگشایی مدارس هیچ تصمیم کلی گرفته نشده

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون هیچ تصمیم کلی درخصوص بازگشایی مدارس گرفته نشده است و فقط باز شدن مساجد در ساعات محدود با رعایت پروتکل های بهداشتی در برخی شهرستان ها مطرح شده است.

به گزارش  خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری،  دکتر مجید شیرانی با بیان اینکه شرایط شهرستان ها به لحاظ میزان شیوع بیماری کووید ۱۹، قابل تغییر می باشد افزود: ستاد ملی کرونا بسته به شرایط روزهای آینده تصمیمات مقتضی را اتخاذ خواهند نمود.
وی از نکات حائز اهمیت در خصوص بیماری کرونا، به شیوع بالای کرونا در بین محافل خانوادگی اشاره و افزود: علی رغم رعایت نکات بهداشتی و پروتکل ها در اجتماعات، متاسفانه در خانواده ها، رعایت فاصله فیزیکی و هشدارهای بهداشتی نادیده گرفته می شود.
وی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی، خود مراقبتی و خود قرنطینگی از سوی افرادی که از خارج از کشور و استان به تازگی وارد استان شده اند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ نمونه گیری از افراد مشکوک به عمل آمده که از این تعداد ۸ مورد مثبت قطعی بوده و غالب آنها اعضای دو خانواده بوده اند.
دکتر شیرانی در تشریح آخرین وضعیت شیوع بیماری کووید ۱۹ در نوزدهمین روز از اردیبهشت ماه ۹۹ در چهارمحال و بختیاری افزود: از شروع خطر اپیدمی تا کنون ۱۲۷۳ بیمار با علائم بالینی مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه داشته اند.
وی، تعداد افراد نمونه گرفته شده بستری و سرپایی را ۲۸۴۵ اعلام کرد و افزود: تعداد بهبود یافتگان ترخیص شده از بیمارستان یا درمان در منزل ۴۰۳ نفر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، تعداد افراد بستری فعلی در مراکز درمانی را ۲۴ نفر اعلام کرد.
به گفته وی، با مثبت اعلام شدن آزمایشات ۸ بیمار مشکوک طی ۲۴ ساعت گذشته ، کل موارد مبتلا از آغاز بیماری که نتایج آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۴۷ نفر می باشد.
دکتر شیرانی اظهار داشت: خوشبختانه طی ۲۴ساعت گذشته مورد جدید، فوتی ناشی از ابتلا به بیماری نوپدید کووید ۱۹ ، گزارش نشده و مجموع فوتی های ناشی از ابتلا به این بیماری در استان همان ۲۸ نفر می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =