۰ نفر
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
وضعیت انجمن‌های ادبی کشور در دوران کرونا

نشست‌های انجمن‌های ادبی سراسر کشور، با تداوم شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری در فضای مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با ارسال شیوه‌نامه برگزاری جلسه‌های مجازی به استان‌ها، فرصت تجربه تازه‌ای را برای نوجوانان اهل قلم، مربیان و کارشناسان ادبی سراسر کشور پدید آورد.

بر همین اساس، واحدهای آفرینش‌های ادبی در استان‌ها فعالیت‌های حضوری انجمن‌های ادبی را در فضای مجازی دنبال کردند که با استقبال قابل توجه نوجوانان و اعضای ارشد شاعر و داستان‌نویس روبه‌رو شد.

در این نشست‌های مجازی حدود یک‌هزار نفر از اعضای انجمن‌های ادبی «آفرینش» کانون آثار خود را به اشتراک گذاشتند و از دیدگاه‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان مهمان استفاده کردند.

اداره‌کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون با تهیه فهرستی از شاعران و نویسندگان داخل کانون که از چهره‌های شاخص جامعه ادبی کشور هستند و ارسال آن به استان‌ها، به آنان پیشنهاد کرد تا از ظرفیت‌های تخصصی همکاران کانون در نشست‌های انجمن‌های ادبی کشور استفاده کنند.

هم‌اکنون ۹۲ انجمن ادبی با نام آفرینش در رشته‌های تخصصی شعر و داستان در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند که با توجه به شرایط پیش‌آمده به دلیل شیوع بیماری کرونا، نشست‌های خود را در فضای مجازی برگزار می‌کنند.

۲۴۱۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1386299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =