حجت‌الاسلام والمسلمین حیدر مصلحی گفت: نوروز سنتی الهی و اسلامی و برگرفته از فطرت انسان است.

به گزارش ایسنا، وزیر اطلاعات در گفت‌وگو با سایت جشن جهانی نوروز، با تبیین اهداف و نیات دشمنان برای از بین بردن آداب و رسوم کشورهای مختلف، گفت: هدف دشمنان از این اقدامات بسیار روشن است. آنها به دنبال این هستند که سنت‌های دینی و اسلامی را از بین ببرند، البته بسیاری از سنت‌ها مانند صله رحم که در میان مردم رواج دارد، تأییدات دینی هم دارد، اما دشمنان مسیری را دنبال می‌کنند تا با از بین بردن سنت‌های الهی و اسلامی که ارزش‌ها و تعالی انسانی را در خود دارد، انسان را به ابتذال بکشانند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان همواره به دنبال این بوده و هستند که آیین و سنت‌های کشورها و ملت‌های مختلف را از بین ببرند و حتی در این راستا در کشورهای مختلف برای جشن‌هایی مانند کریسمس و یا سنت‌های ساختگی دیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره جایگاه نوروز در اسلام، خاطرنشان کرد: نوروز یکی از سنت‌های خوبی است که مردم ما از گذشته تا به امروز داشته‌اند. این سنت‌ها از فطرت انسانی و از توصیه‌ها و روایات اهل بیت(ع) منشأ می‌گیرد. صله رحم و دید و بازدید و احوالپرسی از یکدیگر از جمله این سنت‌هاست که می‌تواند در تحکیم مباحث امنیتی هم بسیار مؤثر باشد.

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه در تحولات طبیعت برای انسان درس‌های قرآنی نهفته است، درباره جایگاه روایی نوروز از منظر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، گفت: تحول طبیعت از بحث‌هایی است که خداوند متعال در قرآن به آن اشاره می‌کند که این موضوع در ارتباط با بحث عالم قیامت، مرگ و حیات انسان‌ها قابل بهره‌برداری است و حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب هم به همین دلیل نوروز را تأیید می‌کنند.

مصلحی، به ثبت جشن جهانی نوروز با ریشه ایرانی در 21 مارس در مجمع جهانی سازمان ملل متحد اشاره کرد و در خصوص تاثیر آن در جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا و سیاست‌ خارجی کشورمان، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از این موضوع به عنوان یک فرصت برای اهداف بلندمدت استفاده کند.

/111

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 138671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =