شناسنامه دار کردن موقوفات از محورهای ترویج فرهنگ وقف است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: شناسنامه دار کردن موقوفات از محورهای ترویج فرهنگ وقف است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی ستوده بعدازظهر سه شنبه در جلسه کارگروه مشترک تخصصی ثبتی بیان کرد: یکی از محورهای اساسی ترویج فرهنگ وقف، افزایش بهره‌وری موقوفات و استفاده از همه‌ی ظرفیت‌ها در جهت ثبت حقوق موقوفات، احیا و شناسنامه دارکردن آن‌ها است.

وی گفت: برای اینکه بتوانیم املاک موقوفه را به سمت سرمایه گذاری سوق دهیم تا آثار وقف در جامعه پیدا شود، ابتدا باید این املاک تثبیت شده و دارای سند تک برگ شوند.

حجت‌الاسلام ستوده از زحمات و تلاش مدیریت و پرسنل ثبت اسناد و املاک استان و ادارات تابعه در جهت سند دار نمودن اراضی موقوفه، مساجد و بقاع متبرکه تقدیر و تشکر کرد.

محمدی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز بر لزوم ضرورت ارائه نقشه‌های UTM و پیگیری مؤثر نمایندگان از جانب ادارات اوقاف به پیگیری و رفع مشکلات املاک دارای نقشه یا امور ثبتی با استفاده از ظرفیت کاداستر ثبت اسناد و املاک استان و یا هیأت نظارت تاکید کرد.

سلیم پور، مسئول کاداستر اداره کل ثبت اسناد و املاک استان اردبیل نیز با یادآوری وظایف سازمان‌ها و نهادهای متولی املاک در ارائه نقشه‌های مربوطه و تعامل فی مابین اداره اوقاف و امور خیریه و ثبت اسناد و املاک، ضرورت توجه به مقررات حدنگار و تکالیف مجموعه ثبت اسناد و املاک را در این جهت یادآوری و استفاده از ظرفیت سازمان ثبت اسناد و املاک را در مواردی که مورد ابهام بوده یا نیاز به ارشاد از جانب این باشد را مورد تاکید قرار داد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =