۱ نفر
۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
خلاقیت حیرت‌انگیز اسرای ایرانی

ایسنا نوشت: باید مصداق توانستن را به این نسل نشان داد. مثلاً مداد که یکی از ضروری‌ترین نیازهای اسرا بود.

حسن بهشتی‌پور از آزادگان دوران هست شال دفاع مقدس است. او در خاطره‌ای از تغییر الگوی مصرف اسرای ایرانی روایت ‌کند: باید مصداق توانستن را به این نسل نشان داد. مثلاً مداد که یکی از ضروری‌ترین نیازهای اسرا بود و دوستان خلاقیت نشان دادند و باتری‌های قلمی‌ای که عراقی‌ها دور می‌انداختند را پیدا می‌کردند. داخلش را برمی‌داشتند. می‌سابیدند و به قلم و مداد تبدیلش می‌کردند. برای ما حیرت‌آور بود که این چطوری کار می‌کند.

این آزاده آن‌قدر خلاقانه از یک باطری قلمی که عراقی‌ها دور انداخته بودند و فکر نمی‌کردند کسی بتواند از آن استفاده کند، مداد درست کرد. اینکه چه طوری و با چه تکنیکی آن را قابل استفاده کرد، حیرت انگیز بود.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1388963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    8 0
    داخل هر باتری خشک یکبار مصرف یا به اصطلاح قلمی یک الکترود کربنی(گرافیت و یا زغالی) قرارداره، نوک مداد هم از همین جنسه ایشان از اطلاعاتش درست و به موقع استفاده کرده نشاندهنده درست مطالعه کردنه
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
    0 0
    مغز هر باطری قلمی یک استوانه باریک گرافیتی وجود دارد که استفاده از آن به عنوان مداد، خلاقیت شگرفی نیست. موارد قابل توجه بسیاری وجود دارد که این مورد اساسا به حساب نیاید. ظاهرا نویسنده مطلب تو عمرش مشاهده یا مطالعه ای در مورد باتری قلمی نداشته است که اینطور شکفت زده شده.