پس از پُز موشکی ترامپ، پوتین هم تسلیحات جدیدش را رو کرد

ایسنا نوشت: رئیس جمهوری روسیه در جریان سخنرانی خود برای مجمع فدرال، تسلیحات جدید استراتژیکی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در این سخنرانی تسلیحات استراتژیک جدید شامل موشک بالستیک بین قاره‌ای "سرمت"، تجهیزات زیر آبی بدون سرنشین و موشک کروز فراصوت هواپرتاب "کینژال" را رونمایی کرد.

وی در گفتگو با یک رسانه محلی نیز گفت: علوم توسعه یافته شرط لازم برای ایجاد تسلیحات با فناوری پیشرفته است. اگر ما از دانش بنیادی، مدارس علمی و کارمندان بسیار حرفه‌ای برخوردار نبودیم، چگونه می‌توانستیم این کار را انجام دهیم؟ این کار غیرممکن بود. مسکو تسلیحاتی دارد که هیچ کشور دیگری ندارد.

سال گذشته میلادی، پوتین گفته که روسیه به تولید تسلیحات منحصربه فرد پس از تولید موفقیت آمیز تسلیحات فراصوت ادامه می‌دهد.

پوتین تاکید کرد که هدف از فناوری پیشرفته تضمین امنیت روسیه در مواجهه با تهدیدهای فزاینده است.این تحولات پس از آن شکل گرفته که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز دو روز پیش اعلام کرد که ارتش این کشور در حال کار بر روی یک "موشک فوق شگفت‌انگیز" است که ۱۷ بار سریعتر از تمامی موشک‌های کنونی است.

در دسامبر ۲۰۱۹، پوتین تاکید کرد که روسیه در تسلیحات فراصوت در جهان پیشرو است. یک سال قبلتر، وی یک وسیله نقلیه تقویتی به نام "آوانگارد" را که قابلیت حمل کلاهک انفجاری اتمی و متعارف و همچنین موشک کروز فراصوت هواپرتاب کینژال را دارد، رونمایی کرد. مسکو در کنار تسلیحات فراصوت در حال ساخت یک سلاح دیگر با فناوری پیشرفته است که شامل موشک بالستیک بین قاره‌ای سنگین سرمت RS-۲۸ می‌شود که می‌تواند ۱۰ تن کلاهک انفجاری حمل کند. بر اساس گزارش‌ها، این سلاح در ۲۰۲۱ عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین رئیس جمهور روسیه در حالی این تسلیحات پیشرفته را معرفی کرد که روز گذشته دونالد ترامپ گفت سریعترین موشک های جهان را ساخته ایم و 17 برابر از موشک های فعلی بهتر است.(اینجا)

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1389012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا RO ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    12 2
    خدا لعنت کند همه شماها رو که دنیا رو به نابودی کشیده اید ای کاش بجای این جنگ افزارها و دشمنیها به صلح و دوستی و ابادانی فکر میکردید که دنیا گلستان میشد لعنت و نفرین بر شماها
  • عباس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
    17 2
    سلام،کشورها اگر هزینه هایی را که برای ساخت وتجهیز خود به سلاحهای نظامی می کنند صرف تحقیقات پزشکی وعلمی دیگر ورفاه انسانها می کردند اکنون همه انسانها در خوشبختی زندگی می کردند وخبری از جنگ وگرسنگی وبیماری نبود.به امید روزی که همه مرزهای سیاسی برداشته شوند وکره زمین دارای یک حکومت واحد عادل گردد.
  • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    1 0
    به حرف روسها نمیشه زیاداطمینان کرد بیشتریزگ نمایی میکنند.
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
    0 0
    خدالعنت کند کسانی که بدنبآل کشتن و نابود کردن زمین هستند