استاندار اصفهان: تقویت سمن‌ها در پیشگیری از مواد مخدر موثر است

ایرنا نوشت : استاندار اصفهان گفت: با توجه به نقش آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه پیشگیری، تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر موثر است.

در استان اصفهان بیش از ۲۳۰ سازمان مردم نهاد(سمن)جوانان ثبت شده که با این تعداد استان اصفهان در رتبه اول کشور از نظر دارا بودن سمن‌های جوانان قرار دارد و بعد از اصفهان استان‌های آذربایجان شرقی و البرز قرار دارند.

بر اساس قانون برنامه توسعه ششم کشور، جدول رشد کمی سازمان‌های مردم نهاد جوانان از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ مشخص شده که هدف نهایی و سهم استان اصفهان بر اساس جمعیت جوان آن داشتن ۲۴۰ سمن مردم نهاد است.

عباس رضایی روز سه‌شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان با اشاره به رشد کشفیات مواد مخدر در سطح استان گفت: این رشد نشان از همراهی و همدلی کلیه دستگاه‌های مسوول بویژه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی استان در حوزه مبارزه به مواد مخدر است.

وی اظهار داشت: افزایش کشفیات استان به معنای افزایش امکانات و ظرفیت‌های استان نیست بلکه به معنای همگرایی، استفاده بهینه و حتی بیش از ظرفیت از امکانات و نیروی انسانی موجود است.

استاندار اصفهان با اشاره به ضرورت افزایش امکانات دستگاه‌های استان تصریح کرد: استان اصفهان از برخی جهات دارای محرومیت‌هایی است که نمود آن را در برخی مناطق حاشیه‌ای شهرستان‌ها و حتی خود شهر اصفهان می‌توان مشاهده کرد.

وی همچنین از دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان خواست تا با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان به وضعیت برخی محلات حاشیه‌ای شهر اصفهان و برخی شهرستان‌های دیگر رسیدگی کنند.

استاندار اصفهان همچنین در پایان این مراسم  با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راه‌اندازی اردوگاه کار معتادان اظهار داشت: این اردوگاه در حال تکمیل شدن است و پس از بازدیدی که امروز معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل و دبیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور از این مرکز خواهند داشت در باره تکمیل امکانات و راه‌اندازی آن در اسرع وقت تصمیم گیری خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیمات این شورا ادامه داد: علاوه بر برخورد با توزیع‌کنندگان، برخورد با معتادان متجاهر نیز با هماهنگی دستگاه قضایی استان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رضایی گفت: بر اساس تصمیمات امروز دستگاه‌های مسوول در حوزه مبارزه با مواد مخدر، پیشنهادها و طرح‌های خود را در راستای اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر ظرف یک هفته به دبیرخانه این ستاد در استان ارسال کنند تا پس از جمع بندی برای استفاده به تهران ارسال شود.

یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر به ریاست استاندار و با حضور ناصر اصلانی معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل و منصور تقوی دبیرکل بازرسی و هماهنگی امور استان‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر برگزار شد.

همچنین در حاشیه این مراسم از زحمات رسول خرمیان سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مواد مخدر استان، تجلیل و محسن یارمحمدیان به ریاست این دبیرخانه معرفی شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =