۱۱ نفر
۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۲
مَنش و مدیریت علی لاریجانی

در آستانه انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی، روزی یکی از دوستان به من گفت آیت الله امامی کاشانی با شما کار دارند.

برای ملاقات ایشان به شورای نگهبان رفتم... فرمودند: شما از سوی اعضای شورای نگهبان به عنوان یکی از پنج عضو هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برگزیده شده اید...
یکی دیگر از برگزیدگان بدین منظور هم آقای علی لاریجانی بود که این عضویت در هیات مرکزی نظارت بر انتخابات چند دوره ادامه یافت و این آغازی شد برای آشنایی و ارتباط رو به گسترش ما.

بسیاری اوقات در سفر و حضر و در برخی گعده هایی که با حضور یکی دیگر از دوستان و یکی از روحانیون محترم که ایشان نیز عضو همین هیات شده بودند، باهم بودیم. تا این که آقای لاریجانی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدند و از من خواستند در این مسئولیت با ایشان همکاری کنم.

ابتدا به عنوان مشاور و در فاصله کمی پس از آن مرا به عنوان قائم مقام خود در وزارتخانه برگزیدند. این دوران هم گذشت تا ایشان به سازمان صدا و سیما رفتند. پس از پایان دولت آقای هاشمی رفسنجانی و وزارت آقای میرسلیم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، من که کماکان به عنوان قائم مقام آقای میرسلیم و همزمان معاونت مطبوعاتی و تبلیغاتی ایشان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری می کردم، به سازمان صدا و سیما رفتم.

ابتدا بازهم به عنوان مشاور آقای لاریجانی و کمی بعدتر به عنوان رئیس مرکز تحقیقات سازمان صدا و سیما و بعد از آن هم به عنوان مدیرعامل شرکت انتشارات سروش به همکاری با ایشان ادامه دادم.

در سال ۸۱ از سازمان صدا و سیما خداحافظی کردم. در مراسم تودیع خود که با حضور آقای لاریجانی برگزار شد گفتم که از کسانی که در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توفیق همکاری با ایشان را داشتم، شهید باهنر بودند؛ که ابتدا در وزارت آموزش و پرورش و بعد هم به عنوان مسئول دفتر ایشان در دوران نخست وزیری با ایشان همکاری می کردم.
اخلاق و منش اسلامی، مدیریت جهادی، تدبیر در کارها و... جایگاه ویژه ای از آن شهید بزرگوار نزد من ایجاد کرده بود.

در طی سالها ارتباط و همکاری نزدیک من با آقای لاریجانی با توجه به اخلاق، تدین، ولایتمداری و تدبیر و سخت کوشی ایشان در مسئولیت های مختلفی که به عهده شان قرارداده شده بود، همان حسی را نسبت به ایشان پیدا کرده بودم که نسبت به شهید باهنر داشتم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =