۱۷۳ طرح توسعه اقتصاد روستایی در گنبدکاووس اجرا می‌شود

فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: در راستای بند هشت مصوبات کارگروه اقتصادی سرمایه‌گذاری کشور و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ۱۷۳ طرح توسعه اقتصاد روستایی در شهرستان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از گلستان ، عبدالقدیر کریمی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه کارگروه توسعه اقتصاد روستایی شهرستان اظهار کرد: در راستای برنامه ششم توسعه در سال گذشته تیم کارشناسی از طرف کارگروه اقتصاد سرمایه‌گذاری و اشتغال کشور با هدف ایجاد زمینه لازم برای توسعه اقتصاد روستایی کار مطالعاتی خود را انجام دادند.
وی تصریح کرد: در این مطالعات ظرفیت‌ها، زیرساخت‌ها و توپوگرافی روستاها مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت تا طرح‌های موردنظر منجر به توسعه اقتصاد روستا شود.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۳ طرح در ۲۱ روستای حوزه شهرستان احصا شده که از این تعداد ۱۳ روستا در بخش مرکزی و هشت روستا در بخش داشلی‌برون هستند.
وی با اشاره به تحریم‌های موحد اقتصادی توسط آمریکا خاطرنشان کرد: امسال  اعتبارات دولتی برای اجرای این طرح‌ها پیش‌بینی شده اما با توجه به تحریم‌های موجود و کمبود اعتبارات باید تلاش کنیم تا از طریق جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی بتوانیم منابع مالی را تامین کنیم.
کریمی گفت: بیشترین طرح‌های احصا شده در این روستاها در حوزه کشاورزی، شیلات، صنایع‌دستی، گردشگری است.
وی با تاکید بر اجرای این طرح‌ها در راستای توسعه اقتصاد روستایی افزود: یکی از  اولویت‌های سازمان برنامه‌ریزی و بودجه استان اجرای این طرح است و انتظار داریم تا مدیران دستگاه‌های اجرایی با علم به اهمیت و حساسیت این موضوع از ظرفیت موجود برای توسعه اقتصاد روستا و تامین منافع مردم استفاده کنند.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس با بیان اینکه گنبدکاووس در زمینه شیوع ویروس کرونا سیر نزولی را طی کرده و در حال تثبیت شرایط مطلوب به لحاظ مبارزه با این ویروس هستیم، ادامه داد: ویروس کرونا نباید سبب شود تا اولویت‌های شهرستان کمرنگ شده و یا جدی گرفته نشود ضمن اینکه برای رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه مبارزه با این ویروس پروتکل و مسائل بهداشتی را نیز رعایت خواهیم کرد.
*‌ ۲۲ طرح صنایع دستی و گردشگری در روستاهای گنبدکاووس اجرا می‌شود
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گنبدکاووس اظهار کرد: با توجه به ظرفیت ها و قابلیت‌های خوب روستاهای گنبدکاووس در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ۲۲ طرح دارای قابلیت اجرا در ۱۸ روستای این شهرستان احصا شده است.
مریم آق‌آتابای گفت: این طرح‌ها با همکاری اداره صمت و فنی و حرفه‌ای شهرستان در این روستاها اجرا می‌شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1392775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =