دستگیری دامداران متخلف در منطقه حفاظت شده باشگل

دستور جلب دامداران متخلف و اخراج دام از منطقه حفاظت شده باشگل‌ توسط دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان صادر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ احمد زارعی، رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان گفت: صاحبان گله به صورت غیرمجاز به چرای دام در این منطقه مشغول بودند که این عمل با توجه به کوهستانی وشیب دار بودن منطقه موجبات فرسایش خاک و از بین رفتن تخم و آشیانه پرندگان، تخریب زیستگاه ها و خسارت فراوان به محیط زیست شده است.
زارعی بیان کرد: در پی دستور رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان از این به بعد در منطقه حفاظت شده باشگل در صورت وجود دام خارج از فصل و ظرفیت در مراتع، دام اجاره ای و... دامدار  متخلف دستگیر و تحویل مراجع قضایی می شود و دام مذکور پس از اخراج از منطقه حفاظت شده به حال خود رها می شود.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان ادامه داد: از این به بعد ماموران این اداره در صورت مشاهده دام غیر مجاز، اجاره ای، واگذاری پروانه چرا به غیر، دریافت حق علف چر یا حق عبور و ... نسبت به جلب متهم تعلیف غیر مجاز و خروج دام از منطقه اقدام می کنند.
او همچنین گفت: مراتب از طریق شوراها و دهیاران روستاهای داخل و حاشیه منطقه اطلاع رسانی شده و ماموران حفاظت محیط زیست به عنوان ضابطین دادگستری با جدیت دستور مقام محترم قضایی را پیگیری می کنند.
رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در پایان عنوان کرد: دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان جهت اطلاع رسانی مراتب به بهره برداران مراتع به بخشداران، دهیاران و شوراهای روستاهای منطقه اعلام شده و بعد از زمان اعلامی مسئولیت عدم اطلاع رسانی به آنان بوده و این اداره بر اساس دستور دادستان مسئولیتی نسبت به تلفات و یا آسیب به گله ها در حین اخراج دام ها از منطقه و یا بعد از آن ندارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =