۰ نفر
۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۲
چندکلام برای نمایندگان مجلس، قبل از پایان این چهار سال!

اصلا این که شما نمایندگان مجلس از پشتوانه چند درصد آرای مردم برخوردارید را طرح نمی کنم چون به هرحال بر این صندلی ها تکیه زده اید.

ولی چند نکته را توجه می دهم برای دشت اول بد نیست.
1.اگر انتخابات ریاست جمهوری را بخواهید  پارلمانی کنید و یکی از خودتان را رئیس جمهور کنید لقمه ای نیست که به راحتی از گلوی یک جناح پایین برود و ممکن است خفگی بیاورد.

2. وظایف شما تصویب قوانین و نظارت بر اجرای آن است. برای خود وظایف نامحدود قائل نباشید و به نص قانون عمل کنید.

3. وظایف زیر به عهده شما نیست:

- دخالت در عزل و نصب های قوه مجریه. چون اصل تفکیک قوا باید رعایت شود و باج دادن و باج گرفتن و تهدید به سوال و استیضاح برای امتیاز گرفتن کار درستی نیست و نتیجه بخش هم نخواهد بود.
- در این مملکت دستگاه عریض و طویلی وجود دارد که وظیفه اش برنامه ریزی توسعه و آمایش است. مداخله در جانمایی طرح ها و امتیاز گرفتن های این چنینی در وظایف شما نیامده است.
- شعاردادن قشنگ است ولی خوب نیست. درسخنرانی ها و نطق های قبل از دستور ایده بدهید نه شعار.
- به مردم ربطی ندارد که شما چندصد میلیون یا چندمیلیارد هزینه کرده اید تا به مجلس بیایید پس دور دلال بازی و رانت خواری و موافقت اصولی گرفتن و....را خط بکشید. وگر نه عاقبتتان به خیر نخواهد بود.
- به زنده باد مرده باد گفتن مردم دیارتان توجه نکنید که چون ورق برگردد شعارها معکوس خواهدشد! و زنده بادها به مرگ برشما تبدیل خواهد شد.
- وظیفه شما شرکت در مراسم ختم و عروسی سران دیارتان نیست هرچندحضور در این مراسم خوب است ولی اگر این امور بر عملکرد تقنینی و نظارتی شما در مجلس اثر بگذارد موجب ضمان است.
- حواستان باشد این صندلی ها امانتی است در دست شما و فردا ازتان پس میگیرند و باید در دو دنیا پاسخگو باشید.
- دروغ و تهمت و شعار توخالی و تخریب را فراموش کنید وگرنه خودتان آسیب می بینید.
-مواظب هاله نور و توهم باشید. گرفتن پست و مقام ظرفیت میخواهد و ممکن است امر بر کسی مشتبه شود. پس از خودتان مراقبت کنید که به خودباوری کاذب دچار نشوید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =