ساماندهی سرپرستی استان های روزنامه های سراسری، از برنامه های جامع معاونت مطبوعات است

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان به صورت سر زده از دفاتر سرپرستی روزنامه های سراسری در لرستان بازدید کرد.

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «کیانوش سوری» گفت: یکی از برنامه های جامع معاونت مطبوعات؛ ساماندهی روزنامه های سراسری و سرپرستی ها در استان ها است که به همین منظور از دفاتر و مجموعه های سطح استان به صورت رندم بازدید به عمل می آید.

وی اظهار کرد: هدف از این بازرسی ها، پایش کردن فعالین و سرپرستان روزنامه های سراسری فعال و غیر فعال در استان است که به تبع، حمایت های مادی و معنوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد لرستان و معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد بر مبنای همین بازدیدها و بازرسی ها صورت می گیرد.

سوری بیان کرد: طبق قانون و بخشنامه های ارسالی از معاونت مطبوعات، روزنامه هایی که فاقد دفتر کار، توزیع کمتر از ۵۰ نسخه روزنامه و ... باشند، مشمول دریافت آگهی های دولتی نمی شوند و از این حمایت محروم می شوند.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان گفت: یکی از این اقدامات؛ برنامه ریزی های جامع برای ساماندهی روزنامه های سراسری بدون فعالیت در استان است که هیچ کدام از شرایط فعالیت را ندارند اما صرفا برای دریافت آگهی های دولتی تلاش می کنند.

سوری اظهار کرد: درصدد هستیم تا بتوانیم نشریات سراسری که در استان فعال نیستند و شرایط دریافت آگهی های دولتی را ندارند، مجوز سرپرستی آنها را لغو کنیم.

مسئول واحد مطبوعات و خبرگزاری های لرستان تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف و برنامه ریزی ها منوط به این است که حمایت از افرادی که در حوزه رسانه، اشتغالزایی کرده و خبرنگار فعال در حوزه دارند، حجم کار ، مطالب تولیدی استانی، تولید محتوا و ... فعالیت مستمر دارند، شناسایی و در جهت حمایت به معاونت مطبوعات معرفی شوند.

سوری گفت: افرادی جهت دریافت آگهی های دولتی معرفی می شوند که تولید محتوا، خبر و ... استان را در سطح کشور داشته باشند و در جهت کمک به محرومیت زدایی، اشتغالزایی، جذب سرمایه گذار، جذب گردشگر و... در جهت توسعه استان فعالیت داشته باشند.

وی اظهار کرد: افرادی که قصد دارند با اعمال فشار و دور زدن قانون از دفتر واحد مطبوعات امتیاز بگیرند، اعمال قانون می شوند و سدی در برابر تخلفات می شویم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1393747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =