عزم راسخ اوقاف و امور خیریه استان چهارمحال و بختیاری برای سند دار کردن کلیه ی موقوفات استان

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف گفت: پرونده ی کلیه ی رقبات موقوفات فاقد سند در استان جهت اخذ سند آماده ی ارسال به اداره کل ثبت اسناد استان می باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری ،باباجان رئیسی بر لزوم رفع موانع صدور اسناد وقفی تاکید کرد و بیان داشت: بر پیگیری مسائلی که مربوط به موقوفات است، مصمم هستیم و قطعا مدیریت این بخش یعنی صدور و اخذ اسناد مالکیت رقبات وقفی، مستلزم نظم و انظباط و همکاری دستگاه های ذیربط است.
وی تثبیت مالکیت اراضی و املاک را راهکار بسیار مهمی برای مدیریت بهتر موقوفات دانست و افزود: در سال ۹۹ بصورت جدی پیگیر ثبت رسمی اسناد، مخصوصا رقبات موقوفات هستیم.
رئیسی با اشاره به اینکه موضوع اخذ سند برای موقوفات در کل کشور یک ضرورت است تصریح کرد: خوشبختانه ثبت اسناد و املاک استان همکاری خوبی در زمینه ی استفاده از ظرفیتها جهت سنددار شدن موقوات استان داشته است.
وی با بیان اینکه اولویت اوقاف با سند دار کردن اراضی موقوفات است، یادآور شد: سنددار کردن اراضی وقفی موجب تثبیت مالکیت وقف و جلوگیری از هرگونه تعریض به موقوفه در استان می‌شود.
رئیسی گفت: موضوع حفظ و حراست از اسناد وقفی در کشور یکی از مقولات دارای اهمیت است و به‌منظور تثبیت مالکیت املاک موقوفه و سنددار کردن این املاک، اوقاف استان تمامی تلاش خود را در این راستا انجام می دهد.
وی به تعداد کل رقبات در استان اشاره کرد و گفت: تعداد کل رقبات موقوفات در استان ۳۷۵۹ بوده که از این میزان رقبات تعداد ۲۰۸۲ رقبه دارای سند و تعداد ۱۶۷۷ فاقد سند می باشد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1394505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =