آغاز برداشت غلات از ۳۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی سرایان

برداشت گندم و جو از سطح ۳۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی شهرستان سرایان آغاز شد.

 به گزارش خبرآنلاین ازخراسان جنوبی : کشاورزان سرایانی در حالی جشن برداشت گندم را آعاز کرده اند که با افزایش هزینه های کاشت و برداشت مواجه هستند ولی همچنان در راستای رفع نیازهای شهرستان به گندم و جو با بازوان توانمند خود در این حوزه فعال هستند اما هرسال دریغ از پارسال و نگرانی تکراری آنان با هزینه های فراوان و گران، گندم ارزان و پرداخت بی زمان را به دنبال  داشته است.

«رضاصفایی» مدیر جهاد کشاورزی سرایان ظهر امروز (۱۷ خرداد) در حاشیه برداشت جشن برداشت زعفران یکی از محصولات مهم و استراتژیک شهرستان سرایان را گندم عنوان کرد که زمانی این محصول در کنار زیره و زعفران، این شهرستان را به قطب کشاورزی استان تبدیل کرده بود.

 وی بیان کرد: پیش بینی می شود بالغ بر ۵.۴۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف از سطح ۱۸۰۰ هکتاراراضی زیر پوشش  گندم و چهار هزار تن جو از سطح ۱۴۰۰ هکتار اراضی زیر کشت در شهرستان سرایان برداشت شود.

صفایی گفت: هرچند سطح زیر کشت این محصول با توجه به افزایش سطح زیر کشت محصول زعفران و باغات کاهش یافته است اما هنوز هم کشاورزان سرایانی به کشت این محصول ادامه می دهند و با توجه به افزایش بارندگی‌ در سال جاری پس از ۱۹سال تحمل خشکسالی، شاهد افزایش سطح تولید خواهیم بود.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان پیش بینی کرد: در جریان برداشت غلات ۹ دستگاه کمباین و ۳۲ دستگاه دروگر و پنج دستگاه بیلر (کاه جمع کن) فعالند.

وی گفت: در عملیات برداشت گندم مشکل خاصی وجود ندارد و کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مداوم و در طول روز از کمباین ها بازدید و برنحوه برداشت نظارت مستقیم دارند.

وی اظهارکرد: ۲ مرکز خرید گندم در سطح شهرستان داریم که آمادگی لازم را برای خرید تضمینی گندم را از کشاورزان دارند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
    0 0
    بهتر بود اشاره ای هم به نام استان مربوطه میکردید.