۰ نفر
۱۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۰۲:۳۱

غازهای احمق پاآبی، روی خشکی خیلی مسخره به نظر می‌رسند. آن‌ها برای انتخاب جفت فقط به رنگ آبی پاها توجه می‌کنند و با بیخیالی، موجودات مزاحمی مانند ایگوآنا که وارد منطقه‌شان می‌شود را بیرون می‌کنند

بهنوش خرم‌روز:‌ غازهای احمق پا‌آبی بومی مناطق گرمسیری،‌کالیفرنیا و جزیره‌های نزدیک به خط استوای اقیانوس آرام و معروف‌تر از همه،‌ جزایر گالاپاگوس در اکوآدور هستند. نام این موجودات از کلمه اسپانیایی بوبو به معنای احمق، کودن و دلقک گرفته شده است. دلیلش هم این است که غازهای احمق پاآبی روی زمین خیلی مسخره به نظر می‌رسند. آن‌ها خیلی آرام هستند و به راحتی به دام می‌افتند. همین ویژگی باعث شده که بسیاری از آن‌ها توسط انسان‌ها شکار،‌کشته و خورده شوند.

غازهای احمق پاآبی به طور میانگین 81 سانتیمتر طول و 1.5 کیلوگرم وزن دارند. البته ماده‌ها به مقدار جزیی از نرها بزرگ‌تر هستند. آن‌ها در واقع مرغان دریا هستند و تنها برای تولیدمثل به خشکی نیاز دارند. آن‌ها معمولا لانه‌های خود را روی سواحل سنگی می‌سازند.

همه موجودات زنده برای انتخاب جفت خود معیارهایی دارند و غازهای احمق پاآبی هم از این قاعده مستثنی نیستند. فکر می‌کنید برای یک غاز احمق پاآبی ماده،‌ چه معیاری در غاز نر مهم‌تر از همه باشد؟ ظاهر خوب، لانه بزرگ‌تر در ساحل؟ خب،‌ در واقع معیار غازهای احمق پاآبی ماده برای انتخاب جفت، رنگ پاهای آن‌ها است. برای همین غازهای احمق پاآبی نر سعی می‌کنند پاهای خود را به خوبی به نمایش بگذارند. می‌توانید نمونه‌ای از رفتار آن‌ها را در این فیلم گرفته شده از نشنال‌جئوگرافیک ببینید.

در قسمت دوم فیلم، ورود یک ایگوآنا به منطقه غازهای احمق پاآبی را می‌بینید. غازهای پاآبی به ورود ایگوآنا اهمیتی نمی‌دهند و آن را از منطقه خود بیرون می‌کنند. در حدی که ایگوآنای بیچاره مجبور می‌شود پا به فرار بگذارد و به سختی راه خروج از آن منطقه وحشتناک و پر از منقار تیز و سرو صدا را پیدا کند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۱۶
    1 0
    لینک خرابه
  • بدون نام IR ۰۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    آره لینک خرابه