«سسمی استریت» درباره خشونت نژادی به کودکان توضیح داد

مهر نوشت: «سسمی استریت» در برنامه‌ای زنده که از سی‌ان‌ان پخش شد به کودکان درباره خشونت نژادی توضیح داد.

«سسمی استریت» و سی‌ان‌ان صبح شنبه (دیروز) در برنامه‌ای که روی آنتن بردند به آموزش کودکان و خانواده‌ها درباره اعتراض‌های سراسری برای عدالت نژادی پرداختند و از دلایل کشته شدن جورج فلوید توسط پلیس حرف زدند.

این برنامه با عنوان «با هم: ایستادن در برابر نژادپرستی» با حضور تعدادی از چهره‌های مشهور سریال «سسمی استریت» از جمله المو، بیگ برد، الی کادابی برگزار شد تا به توضیح نژادپرستی در آمریکا بپردازد و به سوال‌های مهمی که برای کودکان در سراسر کشور وجود دارد، پاسخ دهد.

در این برنامه پدر المو یعنی لویی برای بچه‌اش توضیح داد که چرا این همه مردم در خیابان‌ها هستند. وی گفت: در «سسمی استریت» همه ما عاشق هم هستیم و به هم احترام می‌گذاریم اما در سراسر کشور، مردمی از رنگ‌های مختلف، به ویژه جامعه سیاهان، به خاطر نگاه‌شان، برای فرهنگ‌شان، نژادشان و شخصیت‌شان با بی‌عدالتی و خطر روبه رو هستند. همه ما حالا می گوییم «کافی کافی است». همه می‌خواهند نژادپرستی تمام شود.

در همین برنامه با استفاده از شخصیت‌های عروسکی توضیح داده شد که یک مشت از افراد قلدر که نگاه درستی ندارند، این مسایل را ایجاد می کنند.

در بخشی از برنامه گفته شد: یک بار دوست من بیگ برد (پرنده گنده) با قلدری روبه رو شد چون پرهایش زرد بود و چون بزرگ بود؛ خب این منصفانه نیست. این مهربانانه نیست.

در روزهای اخیر برنامه‌های دیگری هم برای کودکان روی آنتن رفته تا درباره خشونت‌های نژادی برای کودکان و خانواده‌ها پاسخ دهد. از جمله کیشا لنس باتمز شهردار آتلانتا که در یک برنامه زنده به سوال‌های بچه‌ها درباره اتفاق‌های این روزهای شهرهای آمریکا پاسخ داد. وی از کودکان سیاهپوست خواست تا با بچه‌های دیگر صحبت کنند و از تجربیاتشان به هم بگویند.

وی افزود: ما یک نژاد داریم و آن نژاد بشری است و باید همه به هم احترام بگذارند، تنها آن زمان است که سیاهپوستان هدف رفتارهای غیرمنصفانه واقع نمی‌شوند.

«سِسِمی استریت» یا «خیابان سسمی» یک مجموعه تلویزیونی آمریکایی برای کودکان است که از سال ۱۹۶۹ با محتوای آموزشی و استفاده از ماپت‏های جیم هنسن، انیمیشن، فیلم‌های کوتاه، طنز و اشارات فرهنگی روی آنتن می‌رود.

۲۵۸۲۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =