حمایت هنگ کنگی‌ها از سیاه‌پوستان آمریکایی

ایسنا نوشت: ده‌ها معترض امروز یکشنبه با تجمع مقابل کنسولگری آمریکا در هنگ‌کنگ به مرگ جورج فلوید بر اثر خشونت‌ و وحشیگری پلیس مینیاپولیس اعتراض کردند.

خبرگزاری رویترز، این معترضان عمدتا از دانشجویان بین‌المللی و اعضای لیگ هنگ‌کنگ برای سوسیال دموکرات‌ها بودند که یک گروه حمایتگر سیاسی برای حقوق بشر است. آن‌ها با وجود بارش شدید باران، کنار یکدیگر ایستادند، تصاویری از جورج فلوید در دست گرفتند و پلاکاردهایی با نوشته "زندگی سیاه‌پوستان مهم است" همراه داشتند.

زندگی سیاه پوستان مهم است، جنبشی علیه بی‌عدالتی نژادی است که در بحبوحه شیوع کرونا و از زمان کشته شدن جورج فلوید در تاریخ ۲۵ مه جهانی شده است.

کوئینلند اندرسون ۲۸ ساله که انگلیسی است، می‌گوید: مهم است که پیام ما به دیگران در سایر نقاط جهان ارسال شود تا به آن‌ها یادآور شویم که گرچه فاصله ما با آن‌ها بسیار زیاد است اما ما ۱۰۰ درصد همراه آن‌ها هستیم؛ زندگی سیاه‌پوستان مهم است.

اعتراضات در هنگ‌کنگ پس از آن برگزار می‌شود که هزاران تن روز شنبه در خیابان‌های شهرهای اروپایی و شهرهای آسیایی در حمایت از اعتراضات در آمریکا علیه خشونت پلیس، دست به تجمع زدند. عصر شنبه ده‌ها هزار تن از بنای آبراهام لینکلن به سمت کاخ سفید در واشنگتن دی‌سی تظاهرات کردند.   

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =