معدن مس دره زرشک هیچ مجوزی دریافت نکرده است/ فعالیت ۵ منطقه شکار ممنوع در استان

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان یزد با بیان اینکه معدن مس دره زرشک مشمول طرح ارزیابی اثرات زیست محیطی است، گفت: با قاطعیت اعلام می کنم این معدن هیچ مجوزی از محیط‌زیست دریافت نکرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد؛ نیره پورملائی در نشست خبری برخط خانه مطبوعات و رسانه‌های استان یزد اظهار کرد: توسعه نباید به قیمت از بین رفتن امکانات آیندگان باشد و توسعه پایدار بدون در نظر گرفتن آیندگان و محیط‌زیست معنا ندارد.
وی افزود: محیط‌زیست یکی از اولویت‌های اول دنیا است و زندگی بدون حفاظت محیط‌زیست امکان ندارد بر اساس همین اهمیت روز ۵ ژوئن روز جهانی محیط‌زیست و در کشور ما ۱۷ تا ۲۳ خردادماه هفته محیط‌زیست نام‌گرفته است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد با اشاره به شعار دفتر محیط زیست سازمان ملل تاکید کرد: پاسداشت تنوع زیستی از سوی سازمان ملل به عنوان شعار امسال در نظر گرفته شده و کشور ایران هم شعار «جهش تولید، حفظ محیط‌زیست برای توسعه پایدار» را شعار امسال انتخاب کرده است.
پورملائی خشک شدن تالاب ها، فرونشست زمین، انقراض گونه ها، مصرف گرایی، تولید زباله و ایجاد بیماری های صعب العلاج را نشانه های عدم توجه به محیط‌زیست عنوان کرد.
وی با بیان اینکه حفاظت از محیط‌زیست فقط برعهده سازمان محیط‌زیست مسئول نیست و همه ارگان ها در این حوزه مسئولیت دارند، افزود: آگاه سازی مردم در موضوع محیط‌زیست مصداق تحقق حقوق شهروندی است.
این مقام مسئول در خصوص بحران های پیش روی محیط‌زیست بیان کرد: کمبود آب، آلاینده های هوای شهری و زیر گردها، پسماندهای صنعتی و خانگی و مدیریت صحیح آنها و عدم توجه به آب های تجدیدپذیر از بحران های محیط‌زیست در شرایط فعلی است.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان یزد در ادامه در خصوص نظارت بر صنایع استان گفت: این فکر که محیط‌زیست به تنهایی باید این بار را به دوش بکشد اشتباه است بلکه باید برای جلوگیری از آلایندگی صنایع همه ارگان های مرتبط همکاری کنند، صنایع هم مسئولیت اجتماعی خود را انجام دهند.
وی گفت: با کمک رسانه ها مردم باید شناخت بیشتری پیدا کنند تا محیط بان ها هم راحت تر بتوانند مسئولیت خود را انجام دهند و این مسئولیت برای آنها طاقت فرسا نباشد به طوری که هر فرد ایرانی یک محیط بان باشد.
پورملائی اظهار داشت: در استان یزد ۱۰ منطقه تحت مدیریت و ۵ منطقه شکار ممنوع داریم که ۱۵.۲ درصد مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص محیط‌زیست انسانی گفت: توسعه صنعت به شکل نامتوازن در یزد و به ویژه در محور یزد اردکان مشکلاتی را ایجاد کرده که اگر صنایع استاندارد های بین المللی را رعایت کنند می توانند به فعالیت خود ادامه دهند.
این مقام مسئول در حوزه محیط‌زیست در خصوص فعالیت معدن دره زرشک گفت: با قاطعیت اعلام می کنم معدن دره زرشک هیچ مجوزی از محیط‌زیست دریافت نکرده و این طرح مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی است.
وی مهمترین تهدید در استان یزد را بهره برداری گسترده از معادن و استقرار بیش از حد صنایع در محوری خاص دانست و گفت: همه به توسعه اعتقاد داریم ولی باید اصول استاندارد و پایداری محیط‌زیست هم رعایت شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1396893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =