واکنش ربیعی به پیشنهاد توئیتری ترامپ برای مذاکره با ایران /واکنش ایران در صورت تمدید تحریم تسلیحاتی چیست؟

سخنگوی دولت گفت: آمریکا هم می‌داند برای رسیدن به شرایط مساعد و هرگونه دیپلماسی موفق با ایران چه کارهایی باید انجام دهد و خود آنها واقف هستند.

به گزارش خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به آزادی چند دانشمند ایرانی از زندان‌های آمریکا گفت: امیدواریم روند آزادی زندانیان ایرانی در آمریکا ادامه پیدا کند و دولت جمهوری اسلامی آمادگی کامل برای تبادل همه زندانیان ایرانی در آمریکا را دارد.

>>>> در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

 ربیعی:آماده تبادل زندانی با آمریکا هستیم/به ترامپ خوشبین نیستیم

وی ادامه داد: بنای ما تصمیم گیری بر اساس انتخابات آمریکا و اینکه چه کسی رای خواهد آورد نیست و مبنای ما منافع ملی است، ما هیچ نشانه‌ای از واقعی بودن توییت‌های رییس جمهوری آمریکا مشاهده نمی‌کنیم، تمایل دولت آمریکا برای مذاکرات جدی و ثمربخش علائمی دارد که در این اظهارات دیده نمی‌شود. پیش از این هم اعلام شده است در صورتی که آمریکا مشتاق گفت و گو و با ایران است می‌تواند با به میز مذاکرات با حضور کشورهای باقیمانده در برجام که خود آن را ترک کرده بازگردد.

ربیعی با بیان آنکه نسبت به دعوت آقای ترامپ به مذاکره و توافق چیزی بیشتر از یک نمایش سیاسی باشد، خوشبین نیستیم، گفت: آمریکا هم می‌داند برای رسیدن به شرایط مساعد و هرگونه دیپلماسی موفق با ایران چه کارهایی باید انجام دهد و خود آنها واقف هستند.

وی ادامه داد: ما بارها اعلام کردیم در سال‌های گذشته اعتماد ما نسبت به صداقت و جدیت و همچنین نتیجه بخش بودن مذاکرات از بین رفته است برای اصلاح آن باید هر آنچه را که یک جمله به تخریب کرده اند از نو بسازند.

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که تبادل زندانیان به ایران و آمریکا براساس چه رویکرد و معیاری بوده که همزمان در سایه بحران کرونا و بحران نژاد پرستی بار دیگر امکان گفت وگو را بین دو کشور مطرح کرده است، گفت: کاری به انتخابات داخلی آمریکا نداریم. ما براساس منافع ملی خودمان تصمیم می‌گیریم. 

ربیعی خاطر نشان کرد: به سیاست دولت آقای ترامپ مربوط است که چه وقت میخواهد خشونت و چه موقع می خواهد مقاومت به خرج دهد. از خشونت به خرج دادن آنان واهمه‌ای نداریم و همچنین به قول معروف سیاست "در باغ سبز نشان دادن" شان برای ما مهم نیست. 

وی ادامه داد: هر گاه منافع ملی ایجاب کند براساس شرایطی که گفتیم، تصمیمات خود را اتخاذ خواهیم کرد. تهدیدات شان در شورای امنیت برای قطعنامه تمدید دستیابی به تسلیحات را ناقض قطعنامه ۲۳۳۱ می‌دانیم و هیچ حقی برای تمدید محدودیت دستیابی به تسلیحات قائل نیستیم. هر کشوری هم در شورای امنیت بخواهد برای تغییر زمان بندی برای تمدید قطعنامه تلاش کند عواقب خطیری خواهد داشت و اعلام می کنم آمریکا و همکارانش باید عواقب کلی آن را برعهده بگیرند.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =