۵۵۲موتورسیکلت توقیفی به صاحبانش تحویل داده شد

از ابتدای طرح رفع توقیف موتورسیکلت در شهرستان تاکستان ۵۵۲دستگاه از این وسیله نقلیه موتوری تحویل مالکان آن شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسین رجبی، دادستان تاکستان گفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی، طرح رفع توقیف موتورسیکلت از پارکینگ های شهرستان تاکستان از ا بتدای ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته شد.
او افزود: تعداد ۲۹۳۰دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ های سطح شهرستان شناسایی و ثبت شد که از این تعداد، ۵۵۲ دستگاه به  مالکان آن مسترد شد.
رجبی تصریح کرد: متاسفانه برخی از موتورسیکلت ها بالغ بر ده سال در این پارکینگ نگهداری و جهت استرداد آنها تصمیم گیری نشده بود.
دادستان تاکستان در ادامه به مشکلات این پارکینگ ها اشاره کرد و افزود: استهلاک تعداد زیادی موتورسیکلت به دلیل مسقف نبودن پارکینگ،ناکافی بودن تعداد نگهبانان پارکینگ(عدم تامین امنیت)، خاموش بودن دوربین های مستقر در پارکینگ، بی ضابطه بودن اخذ هزینه پارکینگ از مردم که هیچ مبنای قانونی ندارد، عدم نظارت متصدی پارکینگ بر مجموعه تحت تصدی از جمله مشکلات موجود در این مکان ها بوده است.
این مقام قضایی در خصوص قصور در نگهداری از وسایل نقلیه توقیف شده گفت: خسارت وارده توسط متصدی پارکینگ پرداخت خواهد شد، چنانچه متصدی پارکینگ خسارت را پرداخت نکند، مالک می تواند از طریق محاکم جهت طرح دعوی اقدام کند.
دادستان تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اموال مذکور به لحاظ عدم شناسایی مالک یا مالکان، بلاصاحب تلقی می شود، به استناد اصل۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، و ماده۳ قانون اموال بلاصاحب و دراجرای فرمان سال۱۳۶۸ حضرت امام (ره) جزء اموال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شناخته شده و در اختیار آن مرجع جهت فروش قرار می‌گیرد تا وفق مقررات مربوطه اقدام نمایند، بدیهی است درصورت شناسایی یا مراجعه مالکان اموال مزبور، اقدام قانونی در خصوص پرداخت وجه آن به مالکان پس از کسر هزینه معمول می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =