تنها هتل ۵ ستاره البرز تا پایان سال به بهره برداری می رسد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از  اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز، شهبازی در مراسم توسعه فرودگاه پیام با بیان اینکه ستاد ملی مبارزه با کرونا  اعتبار هزار و ۲۵۲ میلیارد تومان را برای کمک و جبران خسارت‌های ناشی از کرونا به ۱۴ رسته شغلی در استان البرز تخصیص داده افزود: بر این اساس آژانس های گردشگری نیز از این اعتبار بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: بزرگترین موتور محرکه توسعه استان البرز، توسعه گردشگری و بهره برداری از فرودگاه پیام است که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت بزرگ در البرز هستیم.
وی گفت: اما با اولویت قرار دادن گردشگری در برنامه ششم توسعه، به صورت ویژه به دنبال افزایش توان گردشگری استان هستیم و در اولین گام برای این امر با حمایت های لازم، اولین هتل پنج ستاره البرز تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.
شهبازی افزود: تورهای مسافرتی که با توجه به شرایط خاص کرونایی تعطیل شده بودند، از اول تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا  فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.
شهبازی افزود:  با توجه به نقش حیاتی استان البرز بعنوان یک یاز شریان های اصلی کشور، سهم ویژه ای برای بهره گیری در حوزه خدمات و افزایش اشتغال در حوزه گردشگری قائل شده ایم.
وی با اشاره با کاهش ۲.۷ دهم درصدی نرخ بیکاری در استان البرز، گفت: استان البرز در صنعت برق مولد است و در سال ۷۲ درصد صادرات برق به استان‌های همجوار دارد که همین امر می‌تواند شرایط اقتصادی استان را مثبت ارزیابی کند.
استاندار البرز تصریح کرد: همچنین استان البرز در صنعت کشاورزی یکی از  موفق ترین های کشوری است و در حال حاضر بیش از ۷۰ برند مطرح در حوزه کشاورزی در استان البرز در حال فعالیت هستند.

اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری البرز همچنین گزارش کرد، شهبازی در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی استان در هفته صنایع دستی که روز سه شنبه صورت گرفت، با بیان اینکه این نمایشگاه در زیربنای ۵ هزار متر مربع و طی همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و بخش خصوصی دایر شده، افزود: با اهتمام ویژه ای درصدد هستیم که نمایشگاهی دائمی برای صنایع دستی استان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در این مجموعه افرادی خلاق برای ارائه تولیدات خود حضور دارند، همچنین در بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی هم نمایشگاه بزرگی برای صنایع دستی روستایی دایر شده است.
شهبازی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که عرصه به نمایش گذاشتن تولیدات هنرمندان را فراهم کنیم، گفت: اکنون در خانه هنرمندان البرز نیز به مناسبت این هفته نمایشگاهی از تولیدات دستی هنرمندان استان برپا شده است.
وی افزود: حمایت از صنایع دستی برای ایجاد اشتغال و کارآفرینی و حفظ تاریخ و جلوگیری از گسست نسلی ضرورت دارد.
استاندار البرز عنوان کرد: با توسعه تولید و عرضه صنایع دستی بویژه صادارت به خارج از کشور، می توانیم ارز آوری قابل توجهی داشته باشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1397583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =