وزیر آموزش و پرورش: برای آموزش به همه نقاط کشور متعهد هستیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: چه اینترنت در دسترس باشد و چه نباشد، متعهدیم آموزش را در همه نقاط کشور عرضه کنیم و این کار را با قدرت ادامه خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ محسن حاجی میرزایی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران همدان گفت: به میزانی که یادگیری مهم است مدرسه که کانون یادگیری است اهمیت پیدا می کند و یکی از نیازهای همیشگی ما مدرسه است.

وی خاطرنشان کرد: ما نیازمند محیط مناسبی برای آموزش فرزندان خود هستیم چراکه جامعه، نیازها و توانمندی های مورد نیاز برای ایفای مسوولیت ها نیز تغییر می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مدارس ما ظرفیت‌های لازم را برای پاسخگویی به نیازها داشته باشند اظهار داشت: دولت همه توانش را برای ساخت مدرسه اختصاص داده و  اعتبارات این بخش در سالهای گذشته چندین برابر شده است.

وی ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه حمایت‌های دولت از  مدرسه سازی انجام شده و در همین سال جاری سه هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دولت تعهد کرده که متناسب با آورده خیران مدرسه ساز به امر مدرسه‌سازی اختصاص ‌دهد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: علاوه بر مدرسه سازی می خواهیم  فرهنگ خیری، فرهنگ مشارکت در امر اجتماعی، در توسعه یادگیری و در مدرسه سازی به عنوان یک فرهنگ مورد نیاز جامعه توسعه یابد.

حاجی میرزایی اظهار داشت: خانواده ها آرامش و اطمینان داشته باشند و نگران آموزش فرزندان خود نباشند چراکه برای شرایط متنوعی که احتمال وقوع دارد آماده هستیم.

حاجی میرزایی به راه‌اندازی شبکه شاد نیز اشاره کرد و گفت: شبکه شاد در فاصله کوتاهی که اتفاق افتاد به بزرگترین شبکه داخلی کشور تبدیل شد.

وی اظهار داشت: این شبکه ارتباط مناسب و موثری با بخش عظیمی از معلمان و دانش‌آموزان دارد و ارتباط بین معلم و دانش آموز برقرار می کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در شروع سال تحصیلی آینده ظرفیتهای بهتری در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد گفت: برای دانش‌آموزانی که اینترنت در دسترس آنها نیست با وزارت ارتباطات هماهنگی و این نقاط شناسایی شده است.

وی ادامه داد: وزارت ارتباطات متعهد است که دسترسی را در سطح کشور گسترش دهد و برای برخی از دانش آموزان که در تامین  گوشی هوشمند مشکل مالی دارند نیز با  تولیدکنندگان صنعتی مذاکره شده تا تبلت های مخصوص دانش آموزان تولید شود و خدمات شاد را در اختیار دانش آموزان قرار دهد.

وزیر آموزش و پرورش چهارشنبه با استقبال استاندار و دیگر مدیران اجرایی وارد همدان شد، وی پس از حضور در گلزار شهدای همدان با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار کرد.

لازم به ذکر است، امروز پنج شنبه با حضور وزیر آموزش و پرورش، ۲ استخر دانش‌آموزی در آموزش و پرورش ناحیه یک و ۲ همدان بهره‌برداری و عملیات اجرایی مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی زنده یاد غلامحسین زمانی نیز در ناحیه ۲ این شهر آغاز خواهد شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =