تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت نشد؛ تامین مالی مسکن مانع دارد

تسنیم نوشت: کارشناس اقتصاد با بیان این‌که راهکارهای حل مشکل مسکن کشور در طرح جامع مسکن آمده است، گفت: جدی‌ترین مسئله مسکن موضوع تامین منابع مالی است.

مهدی روانشادنیا  با بیان این‌که هم‌اکنون منابع مالی جدی‌ترین مسئله مسکن است، اظهار کرد: در شهر تهران متوسط زیربنای واحدهای مسکونی که برای آن پروانه دریافت می‌کنند حدود ۱۱۰۰ متر مربع است، این یعنی سرمایه‌ها وارد مسکن خرد شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی صندوق‌های زمین و مسکن یادآور شد: سال ۸۹ قانون پیش فروش مسکن تصویب شد که عملا این کار را برای سازندگان جهت تامین مالی دشوار کرد. در این صورت چه انتظاری داریم که روش‌های موثر بر قیمت مسکن،‌اثرگذاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان این‌که موافق راه‌اندازی بورس مسکن هستم تا منابع مالی مورد نیاز این بخش تامین شود،‌در عین حال گفت: البته این اقدام نیز با روش‌های سنتی بسیار دشوار شود.

کارشناس اقتصاد مسکن در ادامه با اشاره به برنامه ساخت ۴۰۰ هزار واحد در طرح ملی مسکن اضافه کرد:‌ این طرح در بازار مسکن انتظارات را برآورده نخواهد کرد.

روانشادنیا با بیان این‌که امروز هفت خوان رستم باید برای دریافت مجوز ساخت و ساز طی شود، افزود: هم‌اکنون ۹۰ درصد ساخت و سازها شخصی ساز بوده و به دور سازنده حرفه‌ای است که قوائد را می‌شناسد.

وی در خصوص راهکارهای حل مشکل مسکن کشور بیان کرد: کسانی که وزیر می‌شوند طرح جامع مسکن را جلوی خود دارند که خیلی راه‌حل ها آنجا آمده، این امکان که همه راه حل‌ها اجرایی شود،‌ نیست اما خیلی خوب است که این راه‌حل‌ها اولویت‌بندی شود.

وی افزود:‌ به‌عنوان سال گذشته اعلام شد که تسهیلات به مستاجران پرداخت می‌شود، این هم جزو برنامه‌های طرح جامع مسکن است. اما چه کسی توانسته تا امروز یک ریال برای اجاره مسکن دریافت کند؟

۲۲۳۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =