نماینده مردم رفسنجان: اقتصاد و فرهنگ مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم است گفت: وضعیت معیشتی مردم در حال حاضر خیلی نگران کننده است.

 به گزارش خبرآنلاین از کرمان : حجت‌الاسلام حسین جلالی ، با اشاره به اولویت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در مجلس یازدهم اظهار داشت: برطرف کردن مشکلات اقتصادی از مهمترین اولویت‌های مجلس یازدهم است.

وی ادامه داد: بر اساس پیام مقام معظم رهبری مسئله اقتصاد و فرهنگ در اولویت است و رهبر معظم انقلاب از مصادیق اقتصاد به چند نکته اشاره کردند که واقعا دغدغه امروز نمایندگان مردم در مجلس یازدهم است.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی یکی از این نکات را مسئله اشتغال دانست و افزود: اشتغال و بیکاری جوانان از معضلات مهم کشور است که مجلس شورای اسلامی باید برای آن برنامه جدی داشته باشد.

وی معیشت و رفاه مردم را از دیگر نکات مهم و مورد توجه مجلس یازدهم عنوان کرد و گفت: وضعیت معیشتی مردم در حال حاضر خیلی نگران کننده است و عده زیادی از مردم زیر خط فقر هستند.

جلالی با اشاره به اینکه شکاف طبقاتی بین دهک‌های پایین و بالای جامعه بسیار زیاد شده است افزود: متاسفانه سطح زندگی مردم کاهش یافته، سفره‌های زندگی مردم کوچک شده و گرانی و تورم افسارگسیخته بالا رفته است.

وی یکی از دلایل اصلی گرانی در جامعه را عدم نظارت بر بازار دانست و تصریح کرد: هیچ توجیه و منطقی پشت این گرانی نیست و کاهش پول ملی در تورم، گرانی‌ها، حقوق مردم و زندگی‌ها خود را نشان داده است.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همه کارها را نمی‌توان در چهار سال مجلس یازدهم انجام داد اما باید تلاش کرد و راهکارهای کارشناسی شده را پیگیری کنیم افزود: سرمایه در اسلام در سه موضوع خدماتی، تولیدی و توانمندسازی که تکافل اجتماعی تعریف شده است.

جلالی با بیان اینکه بقیه اقدامات غیر از این سه موضوع دلال بازی است تصریح کرد: پول باید در این سه مسیر خدماتی، تولید و سرمایه‌گذاری و یا توانمندسازی محرومین هزینه شود.

وی با ابزار تاسف از اینکه امروز پول از راه‌هایی به‌دست می‌آید که از نظر قرآن کریم صحیح نیست افزود: راکد کردن سرمایه مانند خریدن زمین و نگهداری آن تا گران شود و بعد بفروشند کار اقتصادی درستی ندانست.

نماینده مردم شهرستان‌های رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خریدن خودرو، دلار، سکه، زمین و مسکن و نگهداری آنها با نیت افزایش قیمت و بعد فروختن آن کار درستی نیست و باعث مشکلات اقتصادی می‌شود که امروز شاهد آن در کشور هستیم.

وی با بیان اینکه مالیات عاید بر سرمایه باید بر روی زمین و مسکن قرار داد تا از این احتکار و راکد شدن سرمایه در کشور جلوگیری کرد گفت: نقدینگی باید به سمت تولید برود تا هم اشتغال ایجاد شود و هم روزانه تولید افزایش پیدا کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1398371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =