لرستان، زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم

4.8
از 32 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم را بشناسید! +تصاویر
09 خرداد 1399 08:00
47

بهار امسال متفاوت ترین بهاری بود که در سال های اخیر داشتیم. بهاری بدون دید و بازدید و بدون سفر. بهاری پر از حسرت. حسرت تماشای شکوفه های بهاری، حسرت سلامتی و حسرت سفر. اما در این بهار کرونایی، به این فکر افتادیم که با برگزاری یک نظرسنجی، زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم رو معرفی کنیم. به همین دلیل رقابتی تنگاتنگ بین استان های زیبای ایران که همگی زیبایی های مسحور کننده ایی را در فصل بهار دارا هستند، به همراه جزایر جنوبی، به عنوان 32 امین عضو این نظرسنجی در 5 مرحله برگزار کنیم.

900-news-1.jpg

در ابتدای نظر سنجی 32 تیم (31 استان + جزایر جنوبی) در قالب 16 تیم، در صفحه اینستاگرام لست‌سکند به رقابت با هم پرداختند و مردم عزیز سراسر ایران، با آراء خود، طی 24 ساعت در مرحله اول ، 16 تیم مراحل بعدی را مشخص کردند. و همینطور این روند طی مراحل بعدی که مطابق جدول زیر می بینید ادامه داشت.  این نظرسنجی و رقابت از مرحله اول تا مشخص شدن زیباترین استان بهاری ایران (مرحله فینال)، 12 روز به طول کشید و استقبال بسیار خوبی از آن شد.

900-news-final-1.jpg

برای مشاهده تصویر در سایز بزرگ‎تر، روی آن کلیک کنید.

 در نهایت چهار استان گیلان، مازندران، کردستان و لرستان توانستند با آرای مردمی، به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کنند. و در نظر سنجی ماقبل فینال، این استان های غربی بودند که توانستند بر استان های شمالی غلبه کنند و به مرحله فینال برسند. در مرحله نهایی، فینالی به وسعت یک سرزمین رو شاهد بودیم.  رقابتی به زیبایی ایران و قهرمانانی از خطه زاگرس که با پشت سر گذاردن رقبای سرسخت به مرحله نهایی این رقابت حساس رسیدند. در نظرسنجی که یکی از بزرگترین نظرسنجی‌های ایران در حوزه گردشگری بوده است، حدود ۲۵۰.۰۰۰ نفر در استوری های صفحه اینستاگرام لست سکند، به استان‌های مورد علاقه شان رای داده‌اند، و این کردستان و لرستان بودند که در رقابت با استان‌های  شمالی ،جنوبی، مرکزی، شرقی و غربی پیشتاز شدند و به این مرحله رسیدند.
3.jpg

عکس از: عارف زیودار

ویدیو از: عارف زیودار

در بهاری که کویر یک نوع زیباست و جنگل‌های ارسباران و ییلاقات شمالی به گونه‌ایی دیگر و در حالی که شهرهای مرکزی و شرقی، منعکس کننده زیبایی‌های بهار هستند و کوهپایه‌های غربی، نشان از لاله‌های سرخ می‌دهند، کوه های مریخی زیبایی های خاصی دارند و بنادر جنوبی همیشه پر از مسافر،  این رقابت هم به پایان رسید.

4.jpg

5.jpg

عکس‌ها از: عارف زیودار

استان لرستان با کسب 50 درصد آرا (با اختلاف کمتر از 900 رای) ، از مجموع 120 هزار رای مرحله فینال، توانست به عنوان زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم لقب بگیرد. ضمن عرض تشکر از تمامی دوستانی که ما را در اجرای این نظرسنجی یاری کردند، توجه شما را به تعدادی از عکس های زیباترین استان بهاری ایران از دیدگاه مردم جلب میکنیم. امیدواریم در ایام پسا کرونا و در بهاری دیگر، بتوانیم از این زیبایی ها بیشتر بهره مند بشیم.

ویدیو از: عارف زیودار

6.jpg

7.jpg

عکس‌ها از: عارف زیودار

8.jpg

9.jpg

10.jpg

عکس‌ها از: هانیه طاهرزاده

11.jpg

12.jpg

13.jpg

14.jpg

15.jpg

16.jpg

عکس‌ها از: رضا باجلان

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.