استاندار همدان: عدم رعایت فاصله اجتماعی موجب بازگشت محدودیت‌ها می‌شود

استاندار همدان گفت: مردم باید بدانند شرایط حساس بیماری کرونا، رعایت فاصله اجتماعی را جدی تر از گذشته کرده است، در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی شمار بیماران بستری در بخش های ایزوله افزایش یافته و شاهد بروز مشکل برای معیشت و اقتصاد خانوارها خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سید سعید شاهرخی در ستاد مقابله با کرونا با اعلام اینکه در صورت بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های علوم پزشکی، مجبور به بازگشت محدودیت‌های پیش بینی شده به شرایط قبلی خواهیم بود، افزود: اولویت نخست استان تامین سلامت مردم همراه با معیشت است و بر این اساس با تلاش علوم پزشکی، دستورالعمل هایی تدوین شده که سلامت مردم را تامین کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: براساس این دستورالعمل ها با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا به صورت مرحله ای  فعالیت برخی از مشاغل از سر گرفته شد اما گشایش فعالیت ها به معنای اتمام کرونا نبوده و نیست.

 وی با بیان اینکه تداوم گشایش فعالیت ها تنها در صورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی امکان پذیر است، گفت: نمی توان قرنطینه مطلق کرد تا کسی کاری نکند بلکه سیاست دولت از سرگرفته شدن برخی فعالیت ها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

شاهرخی، بی توجهی ۳۰ تا ۵۰ درصد دستگاه های دولتی همدان به فاصله گذاری اجتماعی را نگران کننده دانست و افزود: نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید جدی تر از گذشته ادامه یابد و با واحدهای متخلف به طور جدی برخورد کرد.

استاندار همدان اضافه کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کشور از ۸۰ به ۲۰ درصد رسیده و در همدان پیشتر ۸۵ درصد مردم به این مولفه ها توجه داشتند که هم اینک این رقم به ۴۵ تا ۵۰ درصد کاهش داشته و وضعیت کنونی موید کاهش حساسیت ابتلا به کرونا است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین نقاط آسیب پذیر ما در زمینه کرونا، حمل و نقل درون شهری است باید اتوبوس ها، ون ها و تاکسی های پروتکل های ابلاغی را با دقت رعایت کرده و بر اساس ظرفیت پیش بینی شده مسافر سوار کنند.

وی از هم استانی ها درخواست کرد جان مردم را به خاطر برگزاری مراسم عروسی و عزا به خطر نیندازند همچنین از علوم پزشکی خواست آمار و اطلاعات افرادی که به علت شرکت در این مراسم ها به ویروس کرونا مبتلا شدند را اطلاع رسانی کند.

استاندار همدان ادامه داد: ویروس کرونا با کسی تعارف و شوخی ندارد و همه اقشار از غنی و فقیر گرفته تا فعالان در هر رسته شغلی امکان ابتلا به این ویروس را در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و بهداشت فردی دارند.شاهرخی از نهادهای مسوول خواست در صورت دریافت گزارشی مبنی بر برگزاری مراسم عروسی و عزا در یک محل، به فوریت وارد عمل شده و با جدیت با فرد متخلف برخورد کنند و اجازه برگزاری مراسم را ندهند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =