تصمیمات ستاد اقتصادی دولت در مورد کنترل بازار لوازم خانگی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسه ستاد اقتصادی دولت برای کنترل لوازم خانگی مباحثی در مورد افزایش تولید و افزایش نظارت‌ها و بازرسی‌ها مطرح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین مدرس خیابانی امروز در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور رئیس جمهور در رابطه با ساماندهی بازار لوازم خانگی گفت: در حال حاضر ترکیب لوازم خانگی در کشور با قبل بسیار متفاوت است و بخش عمده‌ای از لوازم‌خانگی موجود در بازار از محل تولیدات داخلی تامین می‌شود.  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: به غیر از کولر گازی که اخیرا سرمایه‌گذاری خوبی در یکی از واحدها برای تولید داخلی آن انجام شده است، ظرفیت تولید تمام واحدهای تولیدی لوازم خانگی تقریبا بیش از دو یا سه برابر است.  

وی افزود: بنابراین اگر روی تامین مواد اولیه و رفع مسائل و مشکلات تولیدکنندگان تمرکز شود به راحتی می‌توان بازار لوازم خانگی را تامین کرد و شکاف خروج کالاهای خارجی از بازار را پر کرد.  

مدرس خیابانی با تاکید بر اینکه واردات لوازم خانگی ممنوع است، بیان داشت: در سال جهش تولید، برنامه وزارت صمت در خصوص تولید لوازم خانگی بر این اساس استوار است که علاوه بر اینکه تولید لوازم خانگی به اندازه سال گذشته باشد بلکه با برنامه‌ریزی برای افزایش تولید بتوان نیازهای مردم را تامین کرد.  

وی درباره بخش عرضه لوازم خانگی اظهار داشت: در استای جلوگیری از احتکار و انبار تولیدات لوازم خانگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و دستگاه‌های نظارت نظارت و کنترل بیشتر در بازا را در برنامه قرار داده‌اند تا فروشندگان و عرضه‌کنندگان به امید به انتظارات تورمی کالای موجود در این بخش را احتکار و انبار نکنند.  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: سازمان حمایت با بررسی‌های لازم افزایش ۲۰ درصدی قیمت را برای لوازم خانگی مجاز دانسته لذا تولیدکنندگان بیش از این رقم نمی‌توانند قیمت تولیدات خود را افزایش دهند.  

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =