کاهش ۶۳ درصدی عملکرد فرودگاه‌ها در اردیبهشت ۹۹/ پروازهای عبوری ۸۵ درصد کاهش یافت

تسنیم نوشت:‌ مطابق آمار رسمی طی اردیبهشت امسال عملکرد فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و پروازهای عبوری نسبت به ماه مشابه ۹۸ به ترتیب ۶۳ و ۸۵ درصد کاهش یافته است.

غبر اساس آمار منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال کل پرواز فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در اردیبهشت ماه امسال نسبت به اردیبهشت ۹۸ در نشست و برخاست ۵۴ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۶۶ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۰ درصد کاهش یافته است.

بر این اساس فرودگاه مهرآباد طی اردیبهشت ماه امسال ۵۷۷۶ نششست و برخاست، ۵۵۰ هزار و  ۳۰۴ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۵۲۵ کیلوگرم ارسال و پذیرش بار و پست داشته که به ترتیب در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته رشد منفی ۴۴ درصد، ۵۶ و ۵۶ درصد را ثبت کرده است.

در فرودگاه مشهد نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست در ماه مورد اشاره به ترتیب ۷۱ درصد، ۷۸ درصد و ۸۴ درصد کاهش یافته است. در فرودگاه امام خمینی (ره) نشست و برخاست هواپیما ۸۸ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست نیز ۸۴ درصد نسبت به اردیبهشت ماه سال ۹۸ کاهش یافته است.

فرودگاه‌های جهرم، جیرفت، رفسنجان، شاهرود، کلاله، همدان و یاسوج طی اردیبهشت ماه امسال در نشست و برخاست، اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش بار و پست ۱۰۰ درصد رشد منفی داشته اند. همچنین در شش فرودگاه اختصاصی نیز نشست و برخاست ۶۶ درصد، اعزام و پذیرش مسافر ۷۵ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۴ درصد کاهش یافته است.

در پروازهای داخلی نیز ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به ترتیب در نشست و برخاست ۶۴ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۷۴ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۷۲ درصد کاهش عملکرد در ماه اردیبهشت ۹۹ در مقایسه با اردیبهشت ماه ۹۸  را ثبت کرده‌اند.

در پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته در نشست و برخاست ۹۰ درصد، در اعزام و پذیرش مسافر ۹۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۸۶ درصد کاهش وجود داشته است.

طی اردیبهشت ماه امسال در مقایسه با اردیبهشت ۹۸ تعداد پروازهای عبوری مانند فروردین ماه ۸۵ درصد کاهش یافته است.

۲۲۳۲۲۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399352

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =