روستاییان با مبلغ ۵۳ هزار تومان خانه‌های خود را در برابر حوادث غیرمترقبه بیمه می‌کنند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان گفت: بیمه ایران مکلف است که در هر حادثه غیر مترقبه‌ای که در روستاها حادث می‌شود ۳۰ میلیون تومان بیمه مسکونی و ۱۰ میلیون تومان برای وسایل تقبل کند.

به گزارش خبرآنلاین از رشت : یاور پیرعلایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در استانداری گیلان با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان برای نخستین بار در گیلان اظهار داشت: این نمایشگاه هر ساله خارج از استان برگزار می‌شد اما امسال قرار است بعد از ماه صفر برای نخستین بار در گیلان برگزار شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با اشاره به حادثه‌خیز بودن این استان و لزوم حمایت از روستاییان در برابر حوادث غیرمترقبه گفت: اجرای بیمه حوادث روستاییان از چند سال گذشته مورد بحث بود اما به دلایل مختلف به سرانجام نرسید و با توجه به پیگیری‌های زارع استاندار گیلان بر آن شدیم که بیمه حوادث روستایی را به‌صورت پوشش فراگیر دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه جلسات کارشناسی متعدد با شرکت‌های بیمه و با حضور کارشناسان برگزار شد و سرانجام با شرکت بیمه ایران قرارداد بستیم بیان کرد: شیوع بحران کرونا اجازه مهیا شدن شرایط را نداد اما اواخر فروردین ماه جلسه‌ای برگزار شد و نمایندگان شهرستان‌های بیمه در آن حاضر شدند تا آمادگی خود برای اجرای مفاد بیمه را اعلام کنند.

پیرعلایی با اشاره به اینکه در قرارداد بیمه حوادث روستایی شرایط خوبی برای روستاییان فراهم شده است تصریح کرد: در این قرارداد سهم شرکت بیمه ایران مشخص شده و نیاز نیست که روستاییان برای تحت پوشش قرار گرفتن به مرکز استان گیلان مراجعه کنند بلکه بیمه ایران موظف به حضور در روستاها است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان افزود: در قرارداد این بیمه آمده است که روستاییان با مبلغ ۵۳ هزار تومان برای یکسال به اندازه ۴۰ میلیون تومان خانه‌های خود را بیمه می‌کنند و بیمه ایران مکلف است که در هر حادثه غیر مترقبه‌ای که در روستاها حادث می‌شود ۳۰ میلیون تومان بیمه مسکونی و ۱۰ میلیون تومان برای وسایل تقبل کند.

وی با اشاره به اینکه قرار است از این هفته دهیاران شرایط این بیمه را برای روستاییان توضیح دهند خاطرنشان کرد: دهیاران شرایط و نحوه تحت پوشش قرار گرفتن در این بیمه را برای روستاییان توضیح می‌دهند تا با پوشش فراگیرتر، روستاییان بیشتری از مزایای آن بهره‌مند شوند.

پیرعلایی با تاکید بر اینکه بیمه حوادث روستایی هم‌اکنون اجرایی شده اما برای پوشش ۱۰۰ درصدی آن به کمک رسانه‌ها نیازمندیم عنوان کرد: حدود ۴۵۰ روستای زیر ۲۰ هزار خانوار دهیاری ندارند که روستاییان این مناطق می‌توانند توسط شورای بخش تحت پوشش بیمه حوادث روستاییان قرار گرفته و از مزایای آن استفاده کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گیلان با بیان اینکه حدود ۲ هزار دهیار در سطح استان گیلان و ۱۸۰ کارشناس مالی و ۱۰۸ کارشناس فنی داریم اظهار داشت: بیمه تکمیلی و بیمه مسئولیت دهیاری برای حمایت از دهیاران و کارشناسان فنی نیز در نظر گرفته شده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =