۳۰۰ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه برق در استان خراسان جنوبی فعال است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه در خراسان جنوبی وجود داردگفت: ۲ هزار و ۴۰۰کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در نهبندان اجرا شده است.

به گزارش خبرآنلاین ازخراسان جنوبی: مهدی دادگر در آیین تودیع و معارفه مدیر توزیع برق نهبندان اظهار داشت: امروزه زندگی بدون برق امکان پذیر نیست و توزیع برق مستمر یکی از اولویت‌های شرکت توزیع برق استان خراسان جنوبی است.

وی با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی در راستای توسعه زیرساخت‌ها و گسترش شبکه‌های برق رسانی در شهرستان نهبندان انجام شده است افزود: توسعه و ارتقاء کیفیت خدمات و نگهداشت شبکه برق مهم است و باید مدنظر قرار گیرد.

اجرای ۲۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در نهبندان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در برخی از بخش‌هایی که شبکه وجود دارد باید بهینه سازی صورت گیرد بیان کرد: حدود ۲ هزار و ۴۰۰کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف در نهبندان اجرا شده است.

دادگر تصریح کرد: وجود یک هزار دستگاه پست فشار ضعیف و متوسط، ۲۴۴ روستای برق دار و ۲۴ هزار مشترک در شهرستان نهبندان نیازمند نگهداری است تا برق را به شکل پایداربرای مشترکان تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه با سرمایه گذاری بالغ بر ۲ میلیارد تومان، خط گرم در شهرستان نهبندان راه‌اندازی شده است یادآور شد: در بحث منابع سرمایه‌ای آنچه امکان پذیر باشد برای توسعه شبکه، روشنایی معابر و بهینه سازی و ساختمان سازی انجام می‌دهیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های پیش رو در سطح شهرستان نهبندان خاطرنشان کرد: برقرسانی به معادن شاهکوه در دستور کار است که در این راستا در سفر هفته گذشته مدیرعامل برق منطقه‌ای خراسان به استان، تفاهم نامه‌ای امضا شد که در این راستا ایمیدرو موضوع احداث خط ۱۳۲ کیلو ولت را در مدت۸ ماه اجرا کند.

وی بیان کرد: با تفاهمات استاندار خراسان جنوبی این یک اقدام بزرگ برای منطقه ایجاد شده که سهم خوبی در اشتغال خواهد داشت. مسکن محرومان از جمله پروژه‌هایی است که تاکنون ۵۰ درصد کار پیش رفته و برای واحدهایی که شرایط را داشتند کار انجام شده است.

۳۰۰ نیروگاه خورشیدی متصل به شبکه  در استان وجود دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه تکمیل ناوگان خودرویی و تسریع در عملیات بهینه سازی شهرستان نهبندان باید مدنظر قرار گیرد بیان کرد: در بحث نیروگاه خورشیدی نیز در حال حاضر ۳۰۰ نیروگاه متصل به شبکه  در خراسان جنوبی وجود دارد.

دادگر با اشاره به اینکه قریب به ۳ مگاوات ظرفیت این نیروگاه‌های خورشیدی است گفت: این ظرفیت خوبی برای استان است و در این راستا علاقه‌مندیم برای مشترکان محروم استان که توان مالی بالایی ندارند این امکان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ که این مهم در استان اجرایی شده است بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان هزینه پرداختی به مشترکین بوده است که برق تضمینی آنان خریداری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه باید در بحث تحول در اقتصاد مردم و معیشت آنها کمک کنیم تصریح کرد: طرح نیروگاه‌های خورشیدی و بادی در این راستا بسیار موثراست.

دادگر خطاب به همکاران مدیریت توزیع برق نهبندان اظهار داشت: ما یک نهاد خدماتی هستیم و باید تامین برق پایدار مردم را اولویت کاری خود بدانیم تا رضایت‌مندی مردم را شاهد باشیم.

نهبندان از نظر تعداد روستاهای برق دار در وضعیت خوبی قرار دارد

فرماندار شهرستان نهبندان نیز با اشاره به اینکه این شهرستان از نظر تعداد روستاهای برق دار در وضعیت مناسبی قرار دارد گفت: مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به نهبندان دارند و در مباحث اجتماعی و امنیتی باید رسیدگی به این شهرستان یکی از اولویت‌های استان باشد.

مجید بیکی اظهار داشت: مدیریت توزیع نیروی برق نهبندان یکی از دستگاه‌های پر کار این شهرستان است که امورات خود را بر پایه و مدار همکاری با دستگاه‌ها گذاشته و این روند می‌تواند مسیر بسیار خوبی برای توسعه هر سیستم و هر جایگاه اداری باشد.

وی با بیان اینکه سال ۹۸ احداث ۱۰ هزار واحد مسکن روستایی در خراسان جنوبی آغاز شد بیان کرد: این پروژه یک اقدام بزرگ برای خانه دار کردن افرادی که کمترین بضاعت را در نقاط روستایی داشته و دارند.

زمینه ماندگاری مردم در شهرستان فراهم شود

فرماندار شهرستان نهبندان با بیان اینکه یکی از پایه‌هایی که برای ایجاد زیرساخت‌ها لازم بود برق، آب و گاز است تصریح کرد: برق دار کردن و خدمت رسانی به مردم توسط شرکت توزیع نیروی برق استان شایسته قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از زیرساخت‌هایی که امروز در جای جای کشور وجود دارد این است که جشن برق دار کردن روستاهای بالای ۱۰ خانوار در کشور انجام شده و این اقدامات ارزشمند برای رفاه حال مردم جای قدردانی دارد.

بیکی با بیان اینکه جمعیت شهرستان نهبندان بر اساس آخرین سرشماری ۵۱ هزار و ۴۴۹ نفر است اظهار داشت: پایداری جمعیت یکی از مولفه‌های اصلی است که همه دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند در اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های خود ضریب پایداری جمعیت شهرستان نهبندان را بالا ببرند.

فرماندار شهرستان نهبندان افزود: کاهش ۷ هزار نفری جمعیت نشان می‌دهد که افراد به سایر شهرستان‌ها مهاجرت کرده و برخی نیز در حاشیه شهرها سکونت یافته‌اند که این امر آسیب‌های اجتماعی را رقم خواهد زد.

وی با تاکید بر اینکه باید زمینه ماندگاری مردم در شهرستان فراهم شود گفت: سال گذشته تلاش شد با استفاده از انرژی‌های نوین و پنل‌های خورشیدی نقاط عشایری که برق‌دار نبودند را برق دار کنیم.

بیکی با اشاره به طرح احداث ۷ هزارو ۵۰۰ واحد پنل خورشیدی در سطح استان بیان کرد: با اجرای این امر هم به اقتصاد خانوارها و هم به تولید منبع انرژی کمک شایانی خواهد شد.

۲۴۴روستای شهرستان نهبندان از نعمت برق برخوردار است

مدیرسابق توزیع برق شهرستان نهبندان نیز با بیان اینکه در حال ۲۴۴ روستای این شهرستان ازنعمت برق برخوردار است گفت: در حال حاضر ۲۶۸ حلقه چاه کشاورزی برق دار در شهرستان نهبندان وجود دارد که در این بخش رتبه دوم استان را دارا هستیم.

مهدی ترابی با بیان اینکه پراکندگی شبکه در این شهرستان زیاد است اظهار داشت: بیشترین حجم شبکه فشار متوسط با پراکندگی بسیار بالا در شهرستان  وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این روند نشان می‌دهد پراکندگی و وسعت شهرستان سبب شده که حجم شبکه‌های فشار متوسط بسیار بالا باشد بیان کرد: در بحث تعداد روستاهای برق دار در شهرستان‌های استان نیز رتبه نخست را داریم.

مدیر سابق توزیع برق شهرستان نهبندان با بیان اینکه بیشترین تعداد مشترکین برق در شهرستان نهبندان مربوط به مشترکین خانگی است خاطرنشان کرد: پس از مشترکین خانگی، مشترکین تعرفه‌های تجاری، تعرفه‌های عمومی، تعرفه‌های کشاورزی، روشنایی معابر و صنعتی هستند.

وی با بیان اینکه شهرستان نهبندان با یک هزار و ۸۹۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط رتبه نخست استان را دارد یادآور شد: متأسفانه سرمایه گذاری در بخش صنعت در این استان از استقبال کمتری برخوردار بوده است.

ترابی با بیان اینکه مصرف انرژی شهرستان در سال ۹۳، ۷۶ گیگاوات ساعت توزیع انرژی بوده است افزود: این میزان در سال ۹۸ به ۸۵.۵ گیگاوات رسیده و حدود ۹.۵گیگاوات رشد مصرف انرژی را در نهبندان داشته‌ایم.

راه‌اندازی ۷۶ کنتور کشاورزی در قالب طرح فهام در نهبندان

مدیرسابق توزیع برق شهرستان نهبندان با بیان اینکه هدف گذاری انرژی توزیع نشده در شهرستان در سال ۹۸، ۱۵ صدم تعیین شده است یادآور شد: با توجه به شرایط بحران که در سال ۹۸ اعم از سیل و طوفان به وجود آمد نرخ مذکور از هدف تعیین شده تجاوز داشته است.

ترابی با بیان اینکه در این شهرستان استفاده از برق به صورت غیر مجاز کمتر مشاهده شده است بیان کرد: در این راستا در سال ۹۷ حدود ۶ مورد برق غیرمجاز و در سال ۹۸  حدود ۵ مورد برق غیر مجاز کشف شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۷۶ کنتور کشاورزی در قالب طرح فهام‌ نصب و راه‌اندازی شده که استفاده از این نمونه کنتور باعث شده که قرائت به صورت از راه دور انجام شود و بار مشترکین نیز به صورت مداوم کنترل شود.

مدیرسابق توزیع برق شهرستان نهبندان با اشاره به فعالیت‌های اصلاحی و توسعه شبکه تصریح کرد: در ۲۱ ماه اخیر در شهرستان نهبندان حدود ۵۵ دستگاه پست هوایی توزیع، ۲۶ هزار و ۷۲۶ مترشبکه فشار متوسط، ۴۷ هزار و ۴۸ متر شبکه فشار ضعیف ترمیم و احداث شده است.

وی به احداث سیستم‌های خورشیدی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت شهرستان نهبندان از لحاظ تابش خوشید و وضعیت بسیار خوب استفاده از این انرژی امیدواریم با اطلاع رسانی بیشتر سرمایه گذاری در این بخش را افزایش دهیم.

ترابی با بیان اینکه ۱۰ مورد پنل خورشیدی برای مشترکین احداث شده است گفت: نیاز به اقدام عمومی برای اجرای این طرح و همچنین استفاده از ظرفیت و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی است که از این طریق علاوه بر کمک به صنعت برق به لحاظ اقتصادی نیز برای مردم و جامعه هدف این نهادها کسب درآمدی خواهد بود.

مدیرسابق توزیع برق شهرستان نهبندان با اشاره به اینکه در ۲۱ ماه اخیر ۴ روستای این شهرستان برق دار شده است اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه شهر شوسف، استفاده از تجربیات همکاران در راه‌اندازی و تجهیز لوازم و ابزار کار و همچنین اجرای پروژه اتوماسیون شبکه‌های برق و راه‌اندازی گروه خط گرم فرمان از نزدیک برای کاهش خاموشی از جمله اقدامات شاخص انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷، ۳ کیلومتر احداث شبکه در نوار مرزی به صورت مانور اجرا و با همکاری تیم‌های عملیاتی از شهرستان‌های بیرجند، سربیشه، درمیان داشته‌ایم اظهار داشت: برگزاری این نمونه طرح‌های ضربتی و مانور بحران و برگزاری دوره‌های آموزشی از جمله اقدامات انجام شده در این شهرستان است که در آینده برای سیستم مفید خواهد بود.

ترابی گفت: با توجه به سفر معاون رئیس جمهور به استان و تخصیص بودجه برای ساخت مسکن محرومین یک هزار و ۶۵۰ واحد به شهرستان نهبندان اختصاص یافت که برای توسعه و تامین برق این واحدها نیاز به احداث ۱۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و نصب ۱۷ دستگاه پست توزیع است که این مهم به صورت دیون تخصیص اعتبار یافته و مراکز ساخت مسکن محرومین با اولویت بالا اجرای آن به اتمام رسیده و سایر نقاط نیز تامین اعتبار پروژه آن انجام و در دست اقدام است.

در پایان این مراسم ابوذر سلطانی به عنوان مدیر جدید توزیع برق شهرستان نهبندان معرفی و از خدمات ۲۱ ماهه مهدی ترابی در مسئولیت مدیریت برق این شهرستان قدردانی شد.

مهندس سلطانی پیش از این مدیر توزیع برق شهرستان زیرکوه را عهده دار بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =