بازخوانی پیام امام خمینی در پایان رفراندوم 12 فروردین 1358 - قسمت دوم/ حقوق دولت و ملت

امام خمینی (ره) در بخش دیگری از پیام 12 خود به ضرورت اصلاح امور و همچنین حقوق دولت و ملت اشاره می کند و می فرمایند:

"....در هر صورت ما بحمدالله در این رفراندم فاتح شدیم و حرف هایی که در مجلات خارج نوشته شد و چیزهایی که گفته شد همه باطل از کار در آمد. و بحمدالله ملت ما، ‌قریب صدردصد، رای به جمهوری اسلامی دادند؛ و از این به بعد به عهده ملت است که این جمهوری اسلامی را پیاده کند.

در جمهوری اسلامی باید تمام مسایلی که در ایران است متحول بشود. در جمهوری اسلامی باید دانشگاه ها متحول بشود؛‌دانشگاه های پیوسته، به دانشگاه های مستقل متبدل بشود. فرهنگ ما باید متبدل بشود، ‌فرهنگ استعماری، فرهنگ استقلالی بشود. دادگستری ما باید متحول بشود؛ دادگستری غربی به دادگستری اسلامی متبدل بشود.

اقتصاد ما باید متحول بشود؛ اقتصاد وابسته به اقتصاد مستقل متبدل بشود. تمام چیزهایی که در حکومت طاغوت بود و به تبع اجانب در این مملکت ضعیف،‌ در این مملکت زیر دست، ‌پیاده شده بود با استقرار حکومت اسلامی و حکومت جمهوری اسلامی تمام اینها باید زیر ورو بشود. و باید مردم خودشان را اصلاح بکنند؛ و باید اشخاصی که ظالم هستند و به زیر دست ها ظلم کردند، باید آنها دیگر ظلم نکنند، طبقات مختلف به طبقات پایین ظلم نکنند. باید حق فقرا،‌ حق مستمندان داده بشود. تمام اینها در جمهوری اسلامی باید عمل بشود و ملت وظیفه دارد که در جمهوری اسلامی پشتیبانی از دولت ها بکند که به خدمت ملت هستند.

اگر دولتی را دید که خلاف می‌کند،‌ملت باید تودهنی به او بزند. اگر چنانچه دستگاه جابری را دید که می‌خواهد به آنها ظلم کند،‌باید شکایت از او بکنند و دادگاه ها باید دادخواهی بکنند؛ ‌و اگر نکردند خود ملت باید دادخواهی بکند. برود توی دهن آنها بزند.

در جمهوری اسلامی ظلم نیست،‌ در جمهوری اسلامی اینطور مسایلی که زورگویی باشد نیست. فقیر و غنی؛ نمی‌تواند طبقه غنی بر طبقه زور بگوید. نمی‌تواند استثمار کند، نمی‌تواند آنها را با اجر کم وادار به عملهایی زیاد بکند. باید مسایل اسلامی حل بشود در اینجا و پیاده بشود. باید مستضعفین را حمایت بکنند. باید مستضعفین تقویت بشوند؛ زیر ورو بشوند. مستکبر باید مستضعف بشود و مستضعف باید مستکبر بشود. نه مستکبر به آن معنی بلکه باید همه با هم برادروار در این دینا- در این مملکت- همه با هم باشند.... "

ادامه دارد....

/62

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 139976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =