۰ نفر
۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
گزارش توئیتری ظریف از سفرش به ترکیه/عکس

وزیر خارجه ایران در گزارشی توئیتری گفت‌وگوهایش با مقامات ترکیه‌ را سازنده خواند و گفت که همسایگان همیشه برای ایران در اولویت قرار داشته و دارند.

به گزارش خبرآنلاین، وزیر خارجه کشورمان در توئیتی نوشت: " گفت‌وگوهای سازنده ای با دوست خودم آقای مولود چاووش اوغلو و دیگر مقامات ارشد ترکیه در استانبول داشتم. تبادل نظرهای جدی و تصمیمات پربار در راستای همکاری‌های دوجانبه و همچنین موضوعات منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت. رایزنی‌های نزدیک ضروری است. مقصد بعدی من مسکو است. همسایگان همیشه اولویت ما هستند."

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر دیروز (یکشنبه) به منظور دیدار و گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود به استانبول سفر کرد و قرار است در ادامه این سفر به روسیه نیز برود و با لاوروف دیدار و به گفت‌وگو بپردازد.

وی در بدو ورود به استانبول عنوان کرد: روابط دو کشور ایران و ترکیه در حوزه‌های مختلف تنگاتنگ است، اما نیاز به مشورت‌های مستمر دارد. به دلیل کرونا این مشورت‌ها در سطوح بالای دو کشور انجام نشده است، هر چند که رؤسای جمهوری و وزرا و مسئولان کمیسیون مشترک تلفنی گفت‌وگو کردند.

ظریف افزود: ضروری دیدم سفری به ترکیه برای مسائل دوجانبه و گفت‌وگو درباره از سرگیری روابط اقتصادی و همکاری‌های انرژی و مسائل منطقه‌ای داشته باشم.

وزیر خارجه ایران دو دور گفت‌وگو با همتای ترکیه‌ای خود داشت و پس از آن نیز در نشست خبری مشترک شرکت کرد و گفت:  تا پایان این ماه انتقال گاز طبیعی به ترکیه از سر گرفته می‌شود و برقراری پروازها بین 2 کشور نیز در آینده در برنامه قرار دارد.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1399915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =