ضدحال شهریه علیه خانواده ها / شهریه مدارس غیردولتی حداکثر30 درصد افزایش یافت!

خراسان نوشت: حالا گران عرضه کردن و گران فروشی مد شده است. این روزها اگر کالا یا خدمتی ارزان ارائه شود، آدم شک می کند که چرا این کالا یا خدمت ارزان است؟

اگرچه حالا دیگر هیچ چیز ارزان نیست و گذشت آن زمان که واژه «ارزان» کاربرد داشت. یکی از تازه ترین هنرنمایی های مسئولان در گرانی، اعلام نرخ جدید شهریه مدارس غیردولتی است که برای سال تحصیلی آینده با حداکثر 30 درصد افزایش پیش بینی شده است.شاید بتوان چنین افزایشی را در  این شرایط نوعی« ضد حال» نامید. روز گذشته زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش اعلام کرد: میانگین افزایش شهریه امسال ۲۳ درصد است که البته سقف افزایش امسال ۳۰ درصد و حداقل شهریه نیز ۱۵ درصد است.
 

شهریه برای تحصیل حضوری یا غیرحضوری؟
البته در صحبت های آقای زینی وند به این موضوع اشاره نشده است که در صورت ادامه آموزش های مجازی، تکلیف این رقم شهریه ها چه می شود؟
در واقع انتظار می رود در صورت ادامه شرایط آموزش های غیرحضوری در سال جدید تحصیلی به دلیل شیوع کرونا، سناریوی جدیدی نیز برای مبالغ شهریه غیرانتفاعی پیش بینی شود مگر این که آموزش و پرورش استدلال دیگری برای برابری شهریه آموزش حضوری با غیر حضوری ارائه کند.  
 

چرا 30 درصد؟
با مروری بر میزان افزایش شهریه های مدارس غیر دولتی در سه سال اخیر(جدول پایین)، اگرچه نسبت و حدود افزایش ها به یکدیگر شباهت دارد اما انتظار می رفت، در شرایط کنونی کاهش درآمدها، افزایش شهریه برای سال پیش رو کمتر از 30درصد باشد.
 

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =