۰ نفر
۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
اتهام تازه آمریکا به مادورو

ایسنا نوضت: دولت آمریکا، رئیس‌جمهوری ونزوئلا را به تشکیل "غیر قانونی" یک شورای انتخابات ملی جدید برای نظارت بر انتخابات پارلمانی این کشور آمریکای لاتین که قرار است امسال برگزار شود، متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز،‌ دیوان عالی ونزوئلا که در کنترل وفاداران نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلاست، به تازگی تشکیل این شورا را اعلام کرد. خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون، تشکیل این هیات انتخاباتی را "غلط" دانسته و گفته اپوزیسیون آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

براساس قانون اساسی ونزوئلا، اختیار انتصاب اعضای شورای انتخاباتی به "مجمع ملی" که تحت رهبری گوآیدوست، می‌رسد اما این دیوان عالی این کشور حکم داد که این مجلس در اجرای آن ناکام مانده است.

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفت، مادورو قانون اساسی ونزوئلا را "دستکاری" می‌کند و این شورای جدید از اجرای شرایطی که لازمه برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه است، ناکام می‌ماند.

پامپئو گفت: بدون اجرای این فرایند، انتخاباتی که بیانگر اراده این مردم باشد، غیر ممکن می‌شود. برداشتن این گام از سوی این رژیم و دیوان عالی آن، ونزوئلا را بیشتر از یک گذار دموکراتیک دور می‌کند.

312 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =