آیا واکنش پکن مبالغه آمیز است؟درحقیقت خیر!

آرامش خاطر بر آلمان حاکم شده و به نظر می رسد کرونا تحت کنترل باشد. برای بسیاری از شهروندان اهمیت ندارد که بسیاری از کشورهای دیگر مانند آمریکا، برزیل یا هند هنوز با بیماری درگیر بوده و تعداد مبتلایان در سراسر جهان سریع تر از همیشه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه دی‌ولت آلمان درباره قرنطینه پکن پایتخت چین نوشت: اکنون چین با اعلام این خبر که مقامات پکن "وضعیت جنگی" را برقرار و اعلام کرده اند تا از شیوع دوباره بیماری کووید 19 جلوگیری شود، همگان را نگران کرده است. پایتخت چین قرنطینه شده و نگرانی مردم رو به افزایش می باشد.

آیا واکنش پکن اغراق آمیز است؟ در حقیقت خیر. چین قبلا با افتخار اعلام کرده بود که ویروس را تقریبا از بین برده و طبق آمار رسمی، هیچ مورد ابتلای جدیدی در کشور وجود ندارد. فقط برخی مسافران این بیماری را با خود از کشورهای دیگر به ارمغان آورده اند. اما ظاهرا اکنون ویروس با ماهی سالمون از خارج از کشور بار دیگر وارد شده است. این امر نشان می دهد که ویروس هنوز از بین نرفته و ما باید همچنان هوشیار باشیم. ویروس Sars-CoV-2 می تواند در هر زمان برگشته و شایع شود. هنوز نمی توان پیش بینی کرد که آیا این ویروس در مسیر خود در سراسر جهان، بی خطر یا خطرناک تر خواهد شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =