مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ در مسیرهای خشکی و ساحلی استان بوشهر ادامه دارد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با تاکید برآشنایی فعالان اقتصادی و کارکنان گمرکات در پیشگیری از ورود مواد مخدر به ویژه قرص‌های روان‌گردان‌ گفت: مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ در مسیرهای خشکی و ساحلی استان بوشهر ادامه دارد.

به گزارش خبرآنلاین از بوشهر: ارسطو ترکمان منش صبح امروز در نشست هماهنگی مبازره با مواد مخدر در گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه رویکرد سوداگردان مرگ برای ورود مواد مخدر از خشکی به دریا افزایش یافته است اظهار داشت:آشنایی کارکنان گمرکات و فعالان اقتصادی از نحو پیشگیری ورود روان‌گردان‌ها و مواد پیش‌ساز مخدر ضروری است.

وی با بیان اینکه تمام فعالیت سوداگران مرگ تحت رصد شبانه‌روزی قرار دارد گفت:در افزایش ترانزیت موادمخدر از خشکی به دریا، قاچاقچیان مواد مخدر را از طریق جاسازی در کالاهای تجاری وارد می‌کنند که لازم است همه کارکنان گمرک با انواع مواد مخدر و روش‌های سوداگران مرگ در جاسازی قرص‌های روان‌گردان لابه‌لای کالاهای تجاری آشنا شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با بیان اینکه سال قبل مواد پیش‌ساز تولید مواد مخدر صنعتی در گمرک بوشهر کشف شد افزود: در این راستا انواع قرص‌های روان‌گردان کشف شده است.

 ترکمان‌منش با تاکید بر تقویت وحدت گمرک و پلیس برای مبارزه با مواد مخدر افزود:پیشگیری ، مقابله با سوداگران مرگ و ایجاد محیطی ناامن برای سوء استفاده کنندگان با تقویت مبارزه با قاچاقچیان در عرصه‌های مختلف محقق می‌شود که تاکنون این اتحاد وجود داشته است.

وی با اشاره به اینکه مبارزه بی‌امان با سوداگران مرگ در مسیرهای خشکی و ساحلی ادامه دارد گفت:حمل و انتقال مواد مخدر در مسیرهای ساحلی از جمله جاسازی میان کالاهای تجاری در دستور کار قاچاقچیان قرار دارد که باید راهکارهای تقویت مبارزه با این سوداگران مرگ در گمرکات استان بوشهر به ویژه میان فعالان اقتصادی تقویت شود.

مدیرکل گمرک بوشهر نیز با بیان اینکه حساسیت بالایی در گمرکات در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد تصریح کرد:در این راستا  تاکید شده ورود و خروج هرگونه مایعات با دقت نظر مورد بررسی قرار گیرد.

بهروز قره‌بیگی با بیان اینکه برخی کالاها با اخد مجوزهای لازم به عنوان پیش‌ساز در گمرکات اظهار می‌شود افزود: بعضا مشاهده شده برخی پیش‌سازها با عناوین مختلف و تحت نام کالایی دیگر به گمرک اظهار می‌شود که با دقت و حساسیت گمرک و پس از اخذ نظریه آزمایشگاه تعیین ماهیت اقدام قانونی لازم صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در زمینه شناسایی بهتر و دقیق‌تر کالاهای پیش‌ساز مواد مخدر  کارکنان گمرک نیازمند آموزش هستند تاکید کرد:گمرک بوشهر آمادگی دارد که در زمینه آموزش کارکنان خود و سایر فعالان اقتصادی دوره‌های آموزشی را با بهره‌گیری از توان پلیس و با همکاری اتاق بازرگانی استان برگزار کند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =