اصرار علم الهدی بر ورود زائران به مشهد /مدیریت کرونا را به استان‌ها بدهید /اقتصاد شهر خوابیده و زندگی مردم لنگ شده است

خراسان نوشت: نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌هاست، نمی‌شود از مرکز برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در وبینار مشترک با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی خراسان‌رضوی که ظهر امروز ۲۸ خردادماه برگزار شد، با بیان این‌که باید برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا طرح‌های جدیدی داشت، اظهار داشت: باید وضعیت را سنجید و برای مشکلات فکری کرد که جوابگوی آن باشد.

وی با یادآوری این‌که هر منطقه تابع شرایط خودش است، ادامه داد: مشهد و خراسان‌رضوی شرایط خاصی دارد که در هیچ کجای کشور این شرایط وجود ندارد اما متأسفانه این شرایط در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.

علم‌الهدی به وضعیت اقتصادی مشهد و استان اشاره و گفت: فشار از طرف مردم وجود دارد که اقتصاد شهر خوابیده و تا زائر نیاید، این مشکلات حل نمی‌شود، فشار می‌آورند که باید چه کنیم و باید این وضعیت برای آنان روشن شود.

وی فشار معیشتی و گذران زندگی را عامل برخی بی‌ملاحظگی‌ها و کنار گذاشتن مراقبت‌ها دانست و بیان کرد: شبی که بسته شدن حرم اعلام شد، ۷۰ درصد حضور مردم در حرم کم و جلسات مذهبی تعطیل شد، مردم واقعاً این ملاحظه را داشتند اما امروز موقعیت به‌جایی رسیده که زندگی مردم دارد لنگ می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تمام پیشرفت و توان مدیریت ما در کرونا، همکاری و همراهی مردم بوده، اگر مردم همکاری نمی‌کردند، چطور موفق می‌شدیم؟ معتقدم این سبک محدودیت‌سازی به این شکل دیگر جواب نمی‌دهد و باید طرح‌های جایگزین دیگری برای آن ایجاد کرد.

وی با بیان این‌که بحث ما از اول این بوده که هر استان باید خودش با توجه به شرایط خودش در تصمیم‌گیری مستقل باشد، تصریح کرد: عزیزان ستاد ملی مقابله با کرونا یا آن‌قدر با مردم در ارتباط نیستند که مشکلات اصلی را درک کنند و یا مشکلات اقلیمی است که هر منطقه مشکلات مربوط به خود را دارد و اجازه تصمیم‌گیری اقلیمی داده نمی‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: بسیاری مسائل و مشکلات مربوط به استان‌هاست، نمی‌شود از مرکز برای همه استان‌ها تصمیم‌گیری شود، اجازه دهند خود استان مدیریت مسئله را در استان در دست بگیرد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400575

برچسب‌ها