خط آهن قزوین - کرج دو خطه شد

خط دوم راه آهن قزوین کرج به طول ۱۰۳کیلومتر با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان استان با دستور رییس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ ابراهیم مبارک قدم، مدیرکل راه و شهرسازی در این مراسم گفت: این مسیر به طول ۱۰۳کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۵۷۴میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسید که موجب تحول در ترانزیت کالا و مسافر می شود.
مبارک قدم یادآور شد: ایستگاه راه آهن قزوین بیش از ۸۰سال از عمر احداث آن می گذرد و طی این سال ها قزوین از دیرباز در مسیر جاده ابریشم قرار داشته و از مهمترین مراکز حمل و نقل کشور و چهار راه ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب بوده است.
او افزود: با افتتاح راه آهن قزوین رشت، استان قزوین در مسیر ریلی خود نیز به شمال کشور اتصال یافته و پس از راه اندازی محور ریلی رشت انزلی آستارا مسیر حمل و نقل بین المللی کامل می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی ادامه داد: حجم تردد در محورهای استان قزوین به عنوان یکی از پنج استان پرترافیک کشور و قرار گرفتن این شهر در مسیر ارتباطی جابجایی کالا و مسافر، سبب شد تا احداث خط دوم راه آهن تهران قزوین زنجان در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد.
مبارک قدم اضافه کرد: بی گمان با بستر سازی و معرفی ظرفیت‌های بسیار زیاد حمل و نقل ریلی می‌توانیم بخشی از ترافیک موجود در آزاد راه قزوین تهران را به راه آهن منتقل کرده و ضمن کاهش مصرف سوخت، حفظ محیط زیست و صرف هزینه کمتر، امنیت و آرامش خاطر بیشتری را برای مسافران هم در ریل و هم در جاده فراهم کنیم.
او عنوان کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین ایجاد دهکده لجستیک و اجرای طرح توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی TOD را در دستور کار خود دارد که با افزایش بسترهای حمل و نقل ریلی و شهرسازی ریل پایه می تواند گام بلندی را در جهت تحقق این دو طرح مهم که اثرات قابل توجهی در استان و منطقه در پی خواهند داشت؛ بردارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1400843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =