انتقاد یک نماینده از  نحوه نظارت مجلس: نظارت باید شبیه نظارت استصوابی شود

خانه ملت نوشت: نماینده مردم ملایر در مجلس با بیان اینکه نظارت مجلس باید استصوابی و منتج به نتیجه شود، گفت: نگاه جامع و فرامنطقه‌ای داشتن نمایندگان در عملکرد مجلس تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد.

احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  در خصوص تحول مجلس در راستای برطرف کردن مشکلات ملی و منطقه‌ای، گفت: در حوزه تنقیح قوانین باید اقدامات بزرگی صورت بگیرد؛ در حال حاضر با تراکم و حجم وسیع و متورمی از قوانین انباشت شده مواجه هستیم که استفاده کنندگان از آنها را سرگردان می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به واسطه وجود تعدد قوانین افراد برای دریافت مجوز با دستورالعمل‌ها، باید و نبایدهای مختلف مواجه می‌شوند، ادامه داد: قوانین باید سبک سازی شود، باید کشور را از قوانین دست و پا گیر پیراسته کنیم.

آزادی‌خواه ادامه داد: نظارت مجلس باید بروزرسانی شود، در حال حاضر نوع نظارت مجلس فشل‌ترین نوع نظارت‌ها است که باید آن را تغییر دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به دلیل ناکارآمدی نوع نظارت مجلس تحقیق و تفحص‌ها، سوالات از وزراء، تذکرات شفاهی و کتبی نتیجه مطلوب را ندارد، عنوان کرد: باید از ظرفیت دیوان محاسبات که درحال حاضر دارای درگاه مستعد و مهیا است استفاده و کنیم.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه نظارت مجلس باید استصوابی و منتج به نتیجه شود، گفت: نگاه جامع و فرامنطقه‌ای داشتن نمایندگان در عملکرد مجلس تاثیرگذاری بسیار زیادی دارد، نمایندگان نباید خود را محدود به حوزه‌های انتخابیه کنند.

217217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =