۰ نفر
۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
پوتین به بازی دادن ترامپ فکر نمی‌کند!

ایسنا نوشت: سخنگوی کرملین با اشاره به اظهارات مشاور امنیت ملی سابق آمریکا پیش از انتشار کتابش گفت، رئیس جمهوری روسیه فکر نمی‌کند که همتای آمریکایی‌اش را بتوان فریب داد و به بازی گرفت.

به گزارش خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت:‌ ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را نمی‌تواند به بازی بگیرد و دستاویز قرار دهد. پوتین در مصاحبه‌های مختلف خود گفته که نمی‌توان به راحتی ترامپ را بازی داد.

پیشتر، وزارت دادگستری آمریکا شکایتی را علیه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق این کشور بابت انتشار قریب‌الوقوع کتابش تنظیم کرد؛ مقام‌های آمریکایی بولتون را به نقض الزامات عدم افشای اسرار دولتی متهم کرده‌اند.

کتاب خاطرات بولتون قرار بود مارس منتشر شود اما انتشار آن تا اوایل مه و بعدا تا ۲۳ ژوئن به تعویق افتاد. شورای امنیت ملی کاخ سفید ۲۳ ژانویه پیامی را به چارلز کوپر، وکیل سابق بولتون ارسال کرد که در آن ذکر شده کتاب مذکور حاوی مطالب محرمانه دولتی است و نمی‌توان آن را با این فرمت چاپ کرد.

منتقدان می‌گویند، کاخ سفید به دنبال جلوگیری از تضعیف میزان رضایتمندی و جایگاه ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر است.

ترامپ در مارس ۲۰۱۸، بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی خود برگزید و ۱۸ ماه بعد وی را اخراج کرد.

311312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =