هشدار رئیس کل دادگستری گلستان به برخی دستگاه‌های اجرایی؛ جلوی تولید سنگ‌اندازی نکنید

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه گلستان بهترین استان برای سرمایه‌گذاری است گفت: برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی می‌کنند که به آنها هشدار می‌دهم و در صورت ادامه سنگ‌اندازی با آنها برخورد می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین از گرگان : هادی هاشمیان  به‌مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: شهید بهشتی خدمات زیادی به قوه قضائیه و نظام جمهوری اسلامی ایران داشتند و معمار بسیار هوشمندی برای دستگاه قضائی بودند.

وی افزود: دوره مدیریت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در قوه قضائیه دوره تحول نامیده شده و استان گلستان هم بر اساس این معیارها پیش می‌رود.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: برای دسترسی آسان مردم به مدیران دستگاه قضا تلاش زیادی انجام شد، مردمی بودن از شاخصه‌هایی است که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و دیگر مدیران به آن پایبند هستند.

هاشمیان ادامه داد: هر مسجد یک حقوقدان در استان گلستان بسیار پیشرو بوده و از ظرفیت بسیج، دانشگاه‌ها، کانون وکلا و دیگر نهادها استفاده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: فسادستیزی دیگر شاخصه دوره تحول در دستگاه قضا بوده که البته پس از انقلاب آغاز شد اما اکنون با شفافیت بیشتری در حال انجام است، در برخورد با فساد هیچ خط قرمزی نداریم و هیچ شخصی مصونیت ندارد و تخفیفی هم وجود ندارد و به شدن برخورد می‌شود.

هاشمیان خاطرنشان کرد: عدالت‌خواهی دیگر شاخصه دوره تحول در دستگاه قضا است و مردم به‌دلیل همین عدالت به دستگاه قضا دلگرم شده‌اند، در استان گلستان با چند قاضی، کارمند، مفسدان اقتصادی و غیره برخورد کردیم و هیچ تعارفی نداریم.

وی یادآور شد: همه باید در حقوق عامه مطالبه‌گر باشیم زیرا هر جا مطالبه‌گری انجام شده حیاط خلوت‌ها از بین رفته است و مطالبه‌گری رسانه‌ها در سال‌های اخیر تحسین برانگیز بوده است.

رئیس کل دادگستری گلستان بیان داشت: در سال هشت هزار و ۸۳۶ پرونده از موجودی سال‌های گذشته را رسیدگی کردیم و در رتبه چهارم کشور قرار داریم و حدود ۷۰ درصد از پرونده‌های سال‌های گذشته را رسیدگی کردیم.

هاشمیان با بیان اینکه سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار پرونده واقعی در استان گلستان وارد دستگاه قضائی شده که به آن رسیدگی کردیم، گفت: سال گذشته نسبت به سال قبل از آن ۱۶ هزار و ۴۵۴ نوع جرم در گلستان کاهش پیدا کرده، ۲۲ درصد توهین، ۲۰ درصد تهدید، ۱۸ درصد ضرب عمدی و دعوا، ۱۴ درصد تخریب و ۶ درصد تصادفات کاهش پیدا کرد.

وی با اشاره به اقدامات دستگاه قضائی گلستان در راستای اقتصاد مقاومتی افزود: هشت واحد تولیدی که در سال گذشته تعطیل شده یا نیمه تعطیل بود مجددا شروع به‌کار کردند و مشکلات ۱۴۶ واحد تولیدی برطرف شد.

هاشمیان در مورد مجازات جایگزین حبس خاطرنشان کرد: سال گذشته با کاهش ۷۸ درصد ورودی‌ها به زندان و کاهش ۱۴ درصدی ورودی‌های محکومین به زندان و افزایش سرکشی قضات به زندان روبه‌رو بودیم و مجازات جایگزین حبس در استان افزایش هشت درصدی داشته است.

وی یادآور شد: استان گلستان بهترین استان برای سرمایه‌گذاری است زیرا شاخصه امنیت در کمتر استانی وجود دارد و گلستان به واسطه وحدت اقوام و وحدت شیعه و سنی خصوصیت ویژه‌ای دارد.

به گفته وی برخی دستگاه‌های اجرایی در مسیر سرمایه‌گذاری سنگ‌اندازی کردند که به آنها هشدار می‌دهم و در صورت ادامه سنگ‌اندازی با آنها برخورد خواهد شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =