سرقت ۴ هزار دلاری صاحبخانه از مهمان با خوراندن چای مسموم

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: سرهنگ شریفی گفت: شخصی که پس از ارتباط دوستی با شاکی، بیش از ۷۰۰ میلیون ریال دلار از او سرقت کرده بود، دستگیر شد.

سرهنگ کارآگاه علی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی پایتخت گفت: ششم اسفند ماه سال گذشته پرونده‌ای مبنی بر سرقت به شیوه بیهوشی با شکایت یکی از شهروندان در کلانتری ۱۰۱ تجریش تشکیل شد و با دستور بازپرس دادسرای ناحیه ۳۴ تهران پرونده برای رسیدگی تخصصی به پایگاه یکم پلیس آگاهی ارجاع شد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی توضیح داد: شاکی با حضور در پلیس آگاهی اظهار داشت، حدود ۳ ماه قبل در پارک نیاوران با شخصی به نام امیر آشنا شدم و این شروع دوستی من و امیر بود و پس از چندین مرتبه ملاقات بین من و او که در خصوص موضوعات مختلف از جمله سرمایه گذاری با هم صحبت می‌کردیم در چهارم اسفند ماه امیر، من را به مهمانی در منزلش واقع در محله قیطریه دعوت کرد و قرار بود در آنجا برای سرمایه گذاری من را به شخص دیگری آشنا کند.

وی تصریح کرد: شاکی در ادامه گفت، ساعت ۸ شب به آدرس امیر رفتم و امیر برایم یک استکان چایی آورد و من میل کردم. پس از نوشیدن چایی سرم سنگین شد و بیهوش شدم و زمانی که به هوش آمدم متوجه شدم مبلغ ۴ هزار دلار وجه نقد و کارت عابر بانک سرقت شده و در پی آن پیامکی حاوی انتقال ۱۰۰ میلیون ریال از حسابم به حساب دیگری شدم.

این مقام انتظامی افزود: در تحقیقات اولیه توسط کارآگاهان مشخص شد، منزلی که شاکی به آن مکان دعوت شده بود اجاره‌ای بوده و اکنون تخلیه شده است که در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستور دستگیری متهم به نام امیر صادر و در یک عملیات موفق پلیسی متهم بیست و ششم خرداد ماه دستگیر و به پلیس آگاهی انتقال یافت.

سرهنگ شریفی ابراز داشت: امیر در بازجویی‌ها اظهار داشت، هدفم از دوستی با شاکی سرقت نبود تا اینکه به یک مشکل مالی برخوردم و بدهکار شدم و چون می‌دانستم شاکی وضع مالی خوبی دارد نقشه سرقت از او را کشیدم و با اجاره موقت یک واحد آپارتمان نقشه خود را عملی کردم.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی در پایان گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به بزه انتسابی پرونده به مرجع قضایی ارسال و متهم با صدور قرار قانونی صادره روانه زندان شد.

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1401490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =