خلعتبری: بهتر بود مسابقات را لغو و پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند!

محمدرضا خلعتبری، مهاجم تیم شهرخودرو مشهد معتقد است بهتر بود سازمان لیگ مسابقات این فصل را به خاطر شیوع ویروس کرونا لغو کند و جام قهرمانی را به پرسپولیس بدهد.

زاوش محمدی: یکی از بازیکنان باسابقه حاضر در لیگ برتر فوتبال ایران محمدرضا خلعتبری است. فوتبالیستی که تجربه حضور در تیم‌های مختلف فوتبال کشورمان را در کارنامه اش می بیند و حالا دوباره به مشهد برگشته تا با تیم شهرخودرو کارش را ادامه بدهد. او سابقه حضور در تیم ملی را هم دارد و نقش ویژه‌ای در صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴ داشت که البته در نهایت موفق به حضور در آن مسابقات نشد؛ خلعتبری سابقه بازی در پرسپولیس را هم دارد اما بیشترین حضور او در ذوب آهن اصفهان رقم خورد و در مجموع سابقه خوبی در فوتبال ایران دارد. با این بازیکن در خصوص بازگشت به لیگ صحبت کردیم که می‌خوانید:


*این روزها به شروع دوباره مسابقات نزدیک شده‌ایم؛ شما برای این بازگشت آماده‌اید؟
باید بگویم آمادگی ما نسبت به سایر باشگاه ها مساوی است. در شرایط فعلی، همه ما در یک روز و یک تاریخ فوتبال را کنار گذاشتیم، وارد قرنطینه شدیم، از یک جایی به بعد تمرینات گروهی را شروع کردیم و حالا به مرزی از آمادگی رسیدیم اما بدون شک این آمادگی قطعی نیست و ما شرایط بدی هم نداریم. همه منتظریم تا رقابت ها شروع شود و بتوانیم کار را دنبال کنیم. این شرایط برای ما سخت است.

*بیشتر توضیح می دهی؟ به نظر می رسد چندان مایل به ادامه لیگ نیستی؟
به هر حال باید قبول کنیم که بعد از این همه مدت تعطیلی لیگ، بازگشت به مسابقات واقعا سخت است. حدود ۸۰ روز است که بازی نکردیم و می‌بینید که با سنگین شدن تمرینات، حالا شاهد افزایش تعداد مصدوم ها در تیم های مختلف هم هستیم. هم استقلال بازیکنان مصدوم داد و هم پرسپولیس که امیدوارم این روند خیلی زود متوقف شود. هرچند خود من هم دو مرتبه طی یکی، دو سال گذشته مصدومیت شدید داشتم و این مصدومیت ها به خاطر آن بود که بعد از مدت طولانی به بازی‌های سنگین برگشتم. حالا هم شک ندارم این که مصدومیت ها ادامه پیدا می کند.

خود من هم دو مرتبه طی یکی، دو سال گذشته مصدومیت شدید داشتم و این مصدومیت ها به خاطر آن بود که بعد از مدت طولانی به بازی‌های سنگین برگشتم. حالا هم شک ندارم این که مصدومیت ها ادامه پیدا می کند.


*البته اهالی فوتبال بیشتر از آن که نگران مصدومیت ها باشند، نگران وضعیت موجود با شیوع موج دوم کرونا هستند. در این مورد چه نظری داری؟
متاسفانه باز هم می‌بینیم که کرونا دست از سرمان برنمی دارد و حالا وارد موج دوم شده است. هر روز آمار بیشتر می‌شود. یک روز می‌گویند ۱۵۰۰ نفر در یک روز دچار این بیماری می شوند، روز دیگر می‌گویند ۲۰۰۰ نفر و به تازگی هم اعلام شده بیش از ۲۲۰۰ نفر مبتلا به کرونا فقط در یک روز بودند. این وضعیت همه ما را نگران می‌کند و قطعاً با ترس و لرز به لیگ برمی گردیم و این برای فوتبال حرفه‌ای چندان خوب نیست.

*اما به هر حال باید لیگ برگزار شود زیرا در غیر این صورت، فوتبال ایران لطمه می‌خورد! 

بله من هم اعتقاد دارم باید بازی‌ها را برگزار کنند ولی شکل برگزاری بازی و مراقبت از بازیکنان مقابل مصدومیت و ابتلا به ویروس کرونا هم اهمیت بالایی دارد. ما نمی‌توانیم بدون رعایت مسائل بهداشتی کار را شروع کنیم. الان همه می‌گویند اگر پروتکل های بهداشتی رعایت شود، مشکلی پیش نمی آید اما با وجود همین پروتکل های بهداشتی هم وضعیت خیلی خوب نیست. از طرف دیگر ما این مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنیم اما آیا باشگاه‌های دیگر هم همین‌طور هستند؟ همچنین باید برای انجام بازی ها مدام در سفر باشیم. آیا این سفرها برای ما زیان آور نیست؟ هنوز نمی توانیم با خیال راحت ریکاوری کنیم چون به استخر و سونا نیاز داریم و می گویند استفاده از استخر و سونا هم در این شرایط باید خطرناک است و ریسک بالایی دارد. امیدوارم دوستانی که اصرار دارند بازی ها برگزار شود، توضیحی برای این تصمیم شان داشته باشند.


*پیشنهاد تو برای ادامه این فصل چیست؟
این موضوع را قبلا هم گفته بودم که برای حمایت از بازیکنان و مربیان بهتر است رقابت ها را لغو کنند و پرسپولیس به عنوان تیم قهرمان اعلام شود وگرنه ممکن است تعداد کرونایی ها در فوتبال چند برابر بیشتر شود. اگر هم قرار است تصمیم دیگری بگیرند باید نماینده هر باشگاه در یک جلسه شرکت کند. نظر همه باشگاه‌ها را بگیرند. من فکر می‌کنم لغو بازیها بهترین تصمیم ممکن باشد چون الان شرایط خوبی برای فوتبال نیست. فوتبال فقط درون زمین بازی نمی‌شود و کلی مسائل دیگر هم دارد که باید به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: دردسر خلعتبری بعد از اقدام کریم انصاری‌فرد علیه کی‌روش!/عکس

255 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1402332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =