معاون عملیات نیروی هوایی ارتش گفت: بدنه جدید رادراگریز هواپیماهای ارتش مراحل تست را با موفقیت پشت سر گذاشته و در سال جاری بر روی جنگنده‌ها نصب خواهد شد.

امیر خلبان سید محمد علوی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش در گفت‌وگو با فارس، در خصوص جدیدترین دستاوردهای این نیرو، با بیان اینکه در حال عقد قرارداد با مراکز مختلف صنعتی به منظور طراحی و ساخت انواع هواپیماهای جنگی هستیم، از بهره‌برداری بدنه‌های جدید رادارگریز برای جنگنده‌های مختلف ارتش خبر داد و گفت: نمونه اولیه این بدنه که به صورت کامل خود را از دید رادارها مخفی نگه می‌دارد، تست شده که موفقیت‌آمیز بوده و تولید انبوه آن نیز بزودی آغاز خواهد شد.

علوی همچنین به طراحی و ساخت سه مدل از اخلالگرهای راداری و ارتباطی در حوزه جنگ الکترونیک اشاره کرد و افزود: این اخلالگرها مراحل پایانی تست خود را با موفقیت به پایان رسانده و در سال جاری نیز بر روی جنگنده‌ها نصب خواهند شد.

معاون عملیات نیروی هوایی ارتش همچنین از برنامه‌ریزی این نیرو برای برگزاری رزمایش‌های متعدد در سال 90 در منطقه خلیج‌فارس و دریای عمان به منظور تست و ارزیابی دستاوردها و تجهیزات جدید هوایی شامل موشک‌ها، شبیه‌سازها، مهمات هوشمند نقطه‌زن و سامانه‌های راداری خبر داد.

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 140378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =