۰ نفر
۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
روند افزایشی طلا ادامه دارد

ایسنا نوشت: در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران ادامه روند افزایشی قیمت طلا در هفته جاری تحت تاثیر اوج گرفتن شیوع بیماری کووید ۱۹ را پیش بینی کردند.

آدام بوتون، مدیرکل شرکت فارکس لایو اظهار کرد: افزایش ابهامات نسبت به ویروس کرونا سیاستهای پولی تسهیلی را تحکیم خواهد کرد. گزارش بانک مرکزی آمریکا در هفته جاری نشان خواهد داد که بانکهای مرکزی اقدامات بیشتری انجام خواهند داد و ممکن است یک بسته محرک اقتصادی جدید در آمریکا مورد بررسی قرار گیرد. مهمتر از همه این که طلا رکورد هفت ساله جدیدی را به ثبت رساند و روند صعودی این فلز ارزشمند تغییری نکرده است.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت برای هفته جاری، ۱۸۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۲ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش و چهار نفر معادل ۲۲ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند و دو نفر معادل ۱۱ درصد نظر خنثی داشتند.

در این بین، ۱۱۶۳ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند که از میان آنها، ۷۹۰ نفر معادل ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۸۸ نفر معادل ۱۶ درصد کاهش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و ۱۸۵ نفر معادل ۱۶ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته کارشناسان وال استریت و سرمایه گذاران به رشد قیمت طلا خوش بین بودند. بهای معاملات آتی هر اونس طلا در بازار نیویورک روز جمعه با ۹ دلار و ۷۰ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، در ۱۷۸۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد و برای کل هفته ۱.۶ درصد افزایش نشان داد که سومین افزایش هفتگی متوالی بود.

فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز به کیتکونیوز گفت: تصور می‌کنم طلا اوج اخیری که تجربه کرده است را به چالش خواهد کشید زیرا روند صعودی بازارهای سهام آمریکا متزلزل شده است. به نظر من، سرمایه گذاران در سرمایه گذاریهای بورسی، نیرومندی روند احیای اقتصادی و افزایش مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا تجدیدنظر خواهند کرد و به سوی بازار طلا بازخواهند گشت.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت پرایس فیوچرز در این باره گفت: طلا همچنان در وضعیت مثبتی قرار دارد. بانک مرکزی آمریکا نسبت به وضعیت اقتصادی مضطرب است و این وضعیت باید به نفع طلا باشد. وی در ادامه تاکید کرد، در حالی که سیستم بانکی آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد اما بانکها دستور یافته اند که برنامه‌های بازخرید سهام را متوقف کرده و پرداخت سود نقدی را متوقف کنند. بانک‌ها همچنین باید برنامه‌های جدیدی را برای حفظ سرمایه مورد نیاز برای بقا در شرایط رکود ارایه دهند. این نوع صحبت به همراه افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا احتمالا تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن را دوباره تقویت می‌کند.

جورج گرو، مدیر شرکت مدیریت سرمایه آر بی سی با اشاره به تقاضای قوی برای ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، انتظار دارد روند رشد قیمتی که طلا در سه هفته گذشته داشته است، ادامه پیدا کند.

جیم ویکاف، تحلیلگر فنی ارشد کیتکو با اشاره به وضعیت بسیار مثبت نمودارهای فنی، افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرد.

اما دانیل پاویلونیس، کارگزار ارشد کالا در شرکت آر جی او فیوچرز یکی از کارشناسانی است که پیش بینی کرد طلا عقب نشینی خواهد کرد زیرا بهای معاملات هفته گذشته رکورد بالاتری از اوج آوریل به ثبت رساندند اما فورا متوقف شدند که احتمال معکوس شدن روند افزایشی را تقویت کرده است.

شون لاسک، یکی از مدیران شرکت والش تریدینگ هم عقب نشینی موقتی طلا در قالب سودگیری معامله گران به خصوص در آستانه پایان ماه و پایان سه ماهه دوم را پیش بینی کرد.

افشین نوابی - مدیر معاملات گروه ام کی اس - هم اظهار کرد که طلا با نزدیک شدن به پایان سه ماهه دوم در محدوده ثابتی خواهد ماند اما پس از آن تلاش می‌کند دوباره به مرز ۱۸۰۰ دلار صعود کند.

آدریان دی، مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی آدریان دی هم پایین آمدن قیمت طلا در کوتاه مدت را پیش بینی کرد و گفت: همچنان پتانسیل عقب نشینی ملایم قیمت به خصوص پس از جهش قیمت اخیر وجود دارد.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =