۲ نفر
۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
جهش چشمگیر بورس دراولین روز هفته

با آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم در بورس اوراق بهادار تهران در اولین روز هفته این بازار رشد چشمگیری را تجربه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به نام صندوق واسطه‌گری مالی یکم در نماد «دارا یکم» از امروز در بورس تهران قابل معامله شد.

هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم که مردم به نرخ ۱۰۰ هزار ریال خریده‌اند، اکنون به قیمت ۲۳۲ هزار و ۴۰۰ ریال خریده و فروش می‌شود. یعنی اگر کسی ۲۰۰ واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) را به قیمت دو میلیون تومان خریده ، ارزش پرتفوی وی امروز ۴ میلیون ۶۴۸ هزار تومان شده است. 

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات ۷ تیر ۹۹ با رشد ۴۶ هزار و ۸۲۲ واحدی به پله یک میلیون و ۴۶۶ هزار واحدی رسید.

در معاملات امروز تعداد یک میلیون و ۹۵ هزار سهم اوراق بهادار به ارزش ۹۵ هزار و ۴۲۵ میلیارد ریال در بیش از ۵ میلیون و ۵۲۰ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بر این اساس شاخص کل (هم‌وزن) ۹۶۰۴ واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) ۶۳۳۷ واحد، شاخص آزاد شناور ۶۱۰۶۰ واحد، شاخص بازار اول ۳۶۶۵۱ واحد، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۲۴۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۸۴۷۱۵ واحد رشد را تجربه کردند.



معاملات بازار فرابورس

شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با رشد بیش از ۸۲۲ واحد به پله ۱۶ هزار و ۲۵ واحدی رسید.

در بازار فرابورس نیز تعداد ۶۰۳ هزار و ۶۵۸ سهم به ارزش ۴۸ هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال در بیش از ۲ میلیون و ۶۴۶ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

۲۲۳۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1403935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =