چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود

مدیرکل ارشاد گلستان گفت: چهاردهمین دوره جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی، اسفندماه امسال در استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین ازگرگان : عادله کشمیری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت: چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های هنری مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، شناسایی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری و کمک به انتشار گسترده این آثار، معرفی آثار شاخص در سیره نبوی و تولید آثار ارزشی و فرهنگی با محوریت معنویت، رازداری، نوع‌دوستی، صلح و غیره در سیره امام رضا (ع) عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان درباره موضوعات این جشنواره نیز بیان داشت: احادیث، داستان‌ها، آموزه‌های تربیتی در کلام و سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) به ویژه امام رضا (ع)، جایگاه سیره علمی و اخلاقی و مناظرات امام، مبانی انتظار و مهدویت و مفاهیم ملهم از سیره رضوی مانند کرامت انسانی، مهربانی، بنیان خانواده، امید، سلامت، نماز و نیایش و غیره بخشی از موضوعات این جشنواره است.

وی با بیان اینکه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی در ۵ بخش برگزار می‌شود، ادامه داد: فیلم کوتاه شامل داستانی، مستند و پویانمایی، فیلمنامه، فیلم‌سازان نوجوانان که متولدان سال‌های ۸۲ تا ۸۷ می‌توانند در آن شرکت کنند، از جمله بخش‌های این جشنواره است. همچنین بخش فیلم موبایلی و بخش ویژه نیز در این جشنواره پیش‌بینی شده است که در این بخش فقط آثار هنرمندان استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی و رضوی و استان قم پذیرفته می‌شود.

کشمیری گفت: بخش جنبی این جشنواره نیز شامل اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های آموزشی است.

وی بیان داشت: ثبت نام و ارسال آثار در این جشنواره به صورت اینترنتی است و هنرمندان می‌توانند با مراجعه به سایت golestan.shamstoos.ir و shamstoos.ir نسبت به تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره و بارگذاری آثار خود اقدام کنند.

مدیرکل ارشاد گفت: مهلت ارسال آثار در این جشنواره تا یکم آذرماه امسال تعیین شده است. اعلام آثار منتخب در نیمه نخست بهمن ماه و زمان اختتامیه این جشنواره چهارم تا هفتم اسفندماه امسال است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1405577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =